مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سهم 50 درصدی تصادفات فوتی موتورسواران اصفهان

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: بیش از ۵۰ درصد از تصادفات درون شهری منجر به فوت طی مدت ۷ ماهه امسال در اصفهان مربوط به موتورسیکلت بوده که بخش عمده‌ای از موتورسوران جان باخته از کلاه ایمنی استفاده نکرده بودند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از فارس، محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: اعمال و حرکات غیر قانونی تعدادی از موتور سواران، این وسیله نقلیه را که می‌تواند با دارا بودن ویژگی‌های خاص خود، مورد توجه و استفاده بیشتر قرار گیرد به وسیله‌ای مزاحم، سلب کننده امنیت ترافیکی و مخل آسایش خاطر عابران و بلای جان رانندگان آن‌ها تبدیل کرده است.

وی افزود: کلاه ایمنی، محافظ جان موتورسواران و ساده‌ترین راه برای کاهش خطرات تهدیدکننده آنان به شمار می‌آید و استفاده از  این وسیله  برای محافظت سر موتورسوار در برابر ضربات ناشی از تصادفات است.

محمدی بیان کرد: با توجه به اینکه سر انسان در تصادفات بیشترین احتمال آسیب دیدگی را دارد، بنابراین محافظت از آن در برابر بارهای ضربه‌ای دارای اهمیت فراوانی است زیرا شواهد و آمارها حاکی از آن است که مهم‌ترین عامل مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای ضربه وارده به سر بوده و موارد بسیاری بخاطر این مورد مشاهده شده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد از تصادفات درون شهری منجر به فوت طی مدت ۷ ماهه امسال در اصفهان مربوط به موتورسیکلت بوده که بخش عمده‌ای از موتورسوران جان باخته چه مقصر و چه غیر مقصر از کلاه ایمنی استفاده نکرده بودند.

وی به خانواده‌ها در خصوص استفاده فرزندان کم سن و سال آن‌ها از موتورسیکلت هشدار داد و گفت: از والدین می‌خواهیم تا زمانی که فرزندان آن‌ها به سن قانونی نرسیده و گواهینامه موتورسیکلت دریافت نکردند این وسیله را در اختیار آن‌ها قرار ندهند.

محمدی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی پلیس در راستای کاهش تصادفات موتورسیکلت خاطر نشان کرد: در همین راستا اقدامات آموزشی زیادی در قالب آموزش موتورسیکلت‌سواران متخلف به ویژه آن دسته که در بزرگراه‌های حاشیه کلانشهر اصفهان تردد می‌کنند، در حال انجام است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان افزود: راهنمایی و رانندگی استان اصفهان بر اساس وظیفه و رسالتی که بر عهده دارد و برابر طرح‌های اجرایی پیش‌بینی شده، به منظور کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات، به طور پیوسته و قاطعانه با موتور سیکلت سوارانی که فاقد کلاه ایمنی باشند و یا در بزرگراه‌های حاشیه شهر تردد می‌کنند، برخورد قانونی به عمل می‌آورد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
فارس
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا