مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفى پتنت ایمنی سوزوکی كه به بیشتر دیده‌شدن موتورسیکلت‌ در جاده کمک می‌کند

به گزارش موتورسيكلت نيوز، بیشتر خودروهای جدید به حسگر برخورد به‌عنوان تجهیزات استاندارد مجهز می‌شوند. ازآنجاکه سوزوکی همیشه در همه‌جا حاضر است، به‌نظر می‌رسد در‌ این‌ زمینه نیز قصد ورود دارد. باوجوداینکه خودروساز ژاپنی فعلا قصد ندارد حسگرهای جدیدی روی موتورسیکلت‌های تولیدی خود نصب کند، به‌نظر می‌رسد این شرکت سلسله‌ تحقیقاتی را برای افزایش ایمنی موتورسیکلت آغاز کرده است. اگر بتوانید اختراع جدید ژاپنی‌ها را به‌درستی باور و تفسیر کنید، می‌فهمید سوزوکی در‌حال‌ تلاش برای نصب رفلکتورهای رادار در نقاط استراتژیک موتورسیکلت‌های خود است تا آن‌ها را برای سایر وسایل نقلیه، مخصوصا خودروهای دارای حسگر برخورد، مشاهده‌ پذیرتر کند.

یکی از ضعف‌های موتورسیکلت‌ها، ابعاد کوچک و کمبود قابلیت دیده‌شدن در جاده است. اغلب رانندگان خودرو موتورسواران را نمی‌بینند و عمدتا بدین‌دلیل است که در جاده به‌دنبال دیدن موتورسیکلت نیستند و فقط به دیدن خودرو عادت کرده‌اند. هر چیزی که باعث افزایش قابلیت دیده‌شدن موتورسیکلت در جاده شود، به‌رفع این مشکل کمک می‌کند. اگر ما بتوانیم در این راه به حسگرها تکیه کنیم، مزیت بزرگی برای موتورسیکلت‌ها به‌حساب می‌آید.

بازتابنده‌های (رفلکتورهای) رادار همچنین می‌توانند در آغاز عصر فناوری خودرو خودران به انسان‌ها کمک کنند. البته، هنوز این خودروها در جاده‌های آمریکا و سایر نقاط جهان رایج نیستند، اما خودروسازانی مانند تسلا هم‌اکنون محصولات خود را به سیستم‌های نیمه‌خودران و در آینده کاملا خودران تجهیز می‌کنند. درنتیجه، یکی از ترس‌های بزرگ موتورسواران این است که حسگرهای خودکار خودرو چگونه می‌توانند موتورسیکلت را ببینند. حسگرهای بازتابنده‌ی راداری می‌توانند با حسگرهای خودروهای خودران سازگار شوند و در قابلیت دیده‌شدن موتورسیکلت‌ها به موتورسواران کمک کنند تا آن‌ها نیز شبیه سایر وسایل نقلیه در جاده بهتر دیده شوند.

طرح‌های فعلی که در آن بازتابنده‌ها به‌تنهایی در موتورسیکلت‌ها به‌کار گرفته شوند، فعلاً قابلیت اجرایی زیادی ندارند؛ یعنی آن‌ها فعلا می‌توانند به‌عنوان تجهیزات جانبی به موتورسیکلت‌های کنونی اضافه شوند. باوجوداین در‌صورتی‌که تعداد خودروهای مجهز به حسگر برخورد در جاده‌ها افزایش یابد، این نوع بازتابنده‌ها بیشتروبیشتر ارزش خود را نشان خواهند داد. با استفاده از این فناوری موتورسواران می‌توانند از آسیب رانندگانی در امان بمانند که بیشتر از جاده به گوشی تلفن‌همراهشان توجه می‌کنند.

نويسنده: ابوالقاسم اسلامى

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا