مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تعجب وزارت صمت از نامه رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط به دولت

سخنگوی وزارت صمت در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو درباره ازسرگیری طرح‌های تشویقی برای دارندگان خودروهای فرسوده و جایگزینی با محصولات جدید خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از رادیو گفت‌و‌گو، امید قالیباف در برنامه رویداد در خصوص نامه انجمن صنفی مراكز اسقاط به وزارت صمت گفت: ما هم متعجب شدیم؛ چون با نظر خود این عزیزان لایحه مربوطه تهیه شده و براین‌اساس نظرِ دولت واریزِ ۱درصد از قیمتِ خودرو به صندوق محیط‌زیست بود؛ ولی به دلیل ملاحظة مركز اسقاط، این رقم را به یك و نیم درصد افزایش دادیم.

وی اضافه كرد: ما تمام مراحل را با نظر این دوستان طی كردیم و از ارسال نامه مذكور متعجب هستیم.

قالیباف در پاسخ به محتوای این نامه كه از تهدیدِ معیشتِ شاغلان در حوزه اسقاط ابراز نگرانی كرده است، گفت: این مراكز غیرفعال بود و به همین دلیل لایحه مذكور را تقدیم مجلس كردیم.

وی دراین‌رابطه توضیح داد: خودروهای فرسوده در دو سه سال اخیر به‌ندرت روانه مراكز اسقاط شدند؛ لذا این مراكز به‌صورت غیرفعال درآمدند.


بیشتر بخوانید:


از طرفی سازوكار تشویقی برای صاحبانِ خودروهای فرسوده وجود نداشت و به همین دلیل خودروی اندكی به سمت مراكز اسقاط روانه می‌شد.

قالیباف بر اساس قانون تأكید كرد كه خودروسازان باید به‌ازای هر ۴ خودرو، یك گواهی اسقاط صادر كنند كه به معنای صدور گواهی برای ۲۵ درصدی تولیدات است.

چنین رویه‌ای نیازمندِ سازوكار تشویقی و نیز تنبیهی بود تا خودروهای فرسوده به مراكز مراجعه كنند؛ ولی این اتفاق نیفتاد و گواهی اسقاط به قیمت ۲۰ میلیون تومان رسید و لذا منجر به شماره نشدنِ تولیداتِ خودروسازان شد.

سخنگوی وزارت صمت به رادیو گفت‌وگو گفت: لایحه فوق می‌گوید یك و نیم درصدِ قیمت خودرو به‌جای گواهی اسقاط به صندوق ملی محیط‌زیست واریز شود تا از محل این منابع، تسهیلاتی برای تشویقِ دارندگان خودروهای فرسوده در نظر گرفته شود و در نهایت مراكز اسقاط فعال شوند.

قالیباف با بیان این كه وزارت صمت منافع این مراكز را در نظر گرفته است، گفت: طبق قانون ۱۰ درصد ظرفیت خودروهای شامل قرعه‌كشی را باید به خودروهای فرسوده اختصاص می‌دادیم؛ اما در نیمه دوم سال این ظرفیت را دوبرابر كردیم و به عبارتی دارندگان خودروهای فرسوده می‌توانند در قرعه‌كشی – كه محدود به محصولات ایران‌خودرو است – ثبت‌نام كرده و احتمال خریداری خودرو برای آن‌ها افزایش پیدا كند.

وی خاطرنشان كرد: مراكز اسقاط بازوی تصمیم‌گیری ما هستند و امروز هم دست ما به روی این عزیزان دراز است و صاحبان كسب‌وكارها می‌توانند دغدغه خود را بیان با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
رادیو گفت و گو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا