سردار هادیانفر: ۶۲ درصد از موتورسواران بهدلیل ضربه سر جان خود را از دست میدهند
رئیس پلیس راهور گفت: ۶۲ درصد موتورسیکلت سواران به دلیل ضربه به سر در صحنه تصادف فوت میکنند.
به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از مهر، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی صبح امروز در مراسم چهاردهمین نشست فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس کشورهای خارجی مستقر در تهران گفت: در ایران میتوان گفت ۸۰ میلیون کاربر ترافیک داریم، یا راننده هستند و یا سرنشین و یا عابر پیاده؛ ایران هجدهمین کشور پهناور در دنیا است و بالغ بر ۶ و نیم میلیارد تردد در جادههای کشور انجام میشود.
وی افزود: در ایران شورای عالی هماهنگی و کنترل ترافیک با حضور شخص رئیس جمهور انجام میشود، ۲۲ دستگاه در امر بهبود ترافیک، حوزه حمل و نقل و ایمنی نقش دارد اما ۸ دستگاه وظیفه مستقیم در امر ترافیک دارند.
هادیانفر گفت: مدیریت ترافیک، تسهیل در عبور و مرور با رویکرد ارتقا ایمنی ترافیک، کاهش تصادفات و سوانح رانندگی و ارائه خدمات انتظامی به شهروندان چهار مأموریت اصلی پلیس راهور است.
بیشتر بخوانید:
- اعتراض مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت در خصوص عدم توجه مسئولان به آییننامههای اجبار موتورسیکلتسازان به ارائه کلاه ایمنی
- ۲ کشته در اثر واژگونی موتورسیکلت در قزوین/ علت حادثه در دست بررسی است
رئیس پلیس راهور با اشاره به جدی ترین مأموریت پلیس راهور مبنی پیشگیری از حوادث ترافیکی گفت: قانون مداری، پرهیز از خطر و آرامش در سفر شعار پلیس راهور و البته از اهداف این پلیس است.
هادیانفر با بیان اینکه پلیس راهور در سال گذشته ۶۱ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۱۲ خدمات به مردم ارائه داده است، گفت: در حوزه هوشمندسازی موضوعات مختلفی را دنبال کردیم که از جمله آن میتوان به استفاده از پهپادها، مراکز آنالیز دیتا و … اشاره کرد.
وی با بیان اینکه عامل انسانی، عامل وسیله و عامل راه سه عامل اصلی تصادفات در ایران است که عامل انسانی مهمترین عامل تلقی میشود، گفت: در تصادفات درون شهری میتوان گفت ۲۶ درصد عدم توجه به جلو، ۲۷ درصد عدم رعایت حق تقدم، ۸ درصد عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه، ۴ درصد انحراف به چپ، ۹ درصد تغییر مسیر ناگهانی، ۴ درصد سرعت غیر مجاز است.
رئیس پلیس راهور با اشاره به تحلیل تصادفات برون شهری تصریح کرد: در تصادفات برون شهری عدم توجه به جلو ۴۰ درصد، عدم رعایت حق تقدم ۱۱ درصد، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ۱۲ درصد، انحراف به چپ ۱۲ درصد، تغییر مسیر ناگهانی ۴ درصد و سرعت غیرمجاز ۱۰ درصد است.
هادیانفر گفت: ۶۲ درصد رانندگان موتورسیکلت سوار به دلیل ضربه به سر در سر صحنه تصادف فوت میکنند.
انتهای پیام/