مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سردار محمد باقر سلیمی: از ۱۲ میلیون موتورسیکلت شماره‌گذاری شده بیش از ۹۰ درصد آن‌ها در مرز فرسودگی قرار دارند

رئیس پلیس ترافیک شهری فراجا با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد خودروهای شماره‌گذاری شده در کشور فرسوده‌اند گفت:‌ در زمینه اسقاط و نوسازی خودروهای فرسوده در کشور عقب ماندگی داریم.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، سردار محمد باقر سلیمی در مورد قانون هوای پاک و نقش دستگاه‌ها در اجرای این قانون گفت: درحال حاضر در کل کشور ۲۵ میلیون انواع خودروهای پلاک گذاری شده وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در مرز فرسودگی قرار دارند.

وی افزود: از سال ۸۸ که موضوع اسقاط خودروهای فرسوده و جایگزینی و نوسازی وسایل نقلیه به ازای تولید و واردات خودرو در دستورکار قرار گرفته است تا زمانی که کم و بیش واردات خودرو انجام می‌شد، تعداد دو میلیون و ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه فرسوده از چرخه ترافیک شهری خارج شدند ولی در سال ۱۴۰۰ تعداد کل خودروهای اسقاط شده ۲۴ هزار دستگاه بود.

امکان جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده وجود ندارد

سلیمی تصریح کرد: با محدود شدن واردات خودرو و عدم تصویب قوانین بازدارنده موضوع اسقاط خودروهای فرسوده در کشور رو به فراموشی است و با این وجود امکان اینکه بتوان جلوی تردد این خودروها را گرفت وجود ندارد.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور فراجا با بیان اینکه از مجموع ۱۲ میلیون موتورسیکلت شماره‌گذاری شده در سطح کشور نیز بیش از ۹۰ درصد آن‌ها در مرز فرسودگی قرار دارند گفت: علیرغم وجود قانون هوای پاک که براساس آن دولت موظف به جایگزینی سالانه ۱۰ درصد موتور سیکلت فرسوده و اعطای وام‌های ۱۰ ساله با سود ۴ درصد بود، این مهم نیز انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون هوای پاک شهرداری باید سالانه ۱۰ درصد موتور سیکلت‌های شهر تهران را برقی کند گفت: هم اکنون سه میلیون و ۲۰۰ هزار موتور سیکلت در تهران وجود دارد.

سلیمی اظهار کرد: ‌در حال حاضر ۲۰ میلیون خودرو و موتور سیکلت فرسوده در کشور وجود دارد که اغلب مورد استفاده قشر ضعیف جامعه است و نمی‌توان انتظار داشت که پلیس در انتهای این چرخه با تردد موتورسیکلت‌ها و خودروهای فرسوده برخورد کند.

فرسودگی ۹۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد ناوگان حمل‌و نقل عمومی شهرداری فرسوده است و عقب افتادگی وسیعی در زمینه جایگزینی ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد، گفت:‌ قانون هوای پاک یک قانون مترقی است که اگر بندهای آن اجرا می‌شد قطعا در کنترل و کاهش آلودگی هوا نتایج بهتری حاصل می‌شد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا