مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وضعیت صنعت موتورسیکلت چین در 3 ماهه سوم 2022

در سه ماهه سوم 2022، فروش نسبت به دوره مشابه سال گذشته با منفی 3.5 درصد و آگوست منفی 1.2 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش متوسطی داشت، در حالی که داده های اولیه برای سپتامبر مثبت است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بازار موتورسیکلت‌های چینی در سال‌های گذشته یکی از پویاترین بازارها بوده است. با این حال، در نیمه اول سال 2022، بازار داخلی تحت تأثیر استراتژی «کووید صفر» که توسط دولت دنبال شد، سقوط کرد، که در مناطق بزرگ از جمله پکن و شانگهای به‌مدت بیش از یک ماه، با فعالیت تولید و توزیع بسیار محدود بسته شد.

در واقع، در نیمه اول سال 2022 کل فروش موتورسیکلت‌های داخلی 9.1 میلیون (-5.5٪) بوده که فروش سه ماهه دوم دو رقمی بوده است. بازار در ماه آوریل بیش از 30 درصد از دست داد در حالی که در ماه ژوئن تا حدی بهبود یافت و سفارشات تولید شده در دو ماه قبل را تحویل داد.

در سه ماهه سوم، بازار به حالت عادی بازگشته است و فروش نسبت به دوره مشابه سال گذشته با کاهش متوسطی روبه‌رو شده است، در جولای در (-3.5٪) و اوت (-1.2٪)، در حالی که داده‌های اولیه برای سپتامبر مثبت است.

بنابراین، پس از زیان ناشی از تصمیم دولت مبنی بر تعطیلی فعالیت‌ها برای احیای کووید 19، بازار به حالت عادی بازگشته و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده شتاب بیشتری بگیرد.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا