مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفی پتنت تشخیص نقاط کور موتورسیکلت هوندا

به گزارش موتورسیکلت نیوز، هوندا پتنتی از یک سیستم هشدار ارائه کرده است که به راننده نزدیک شدن وسایل نقلیه را اطلاع می‌دهد؛ مانند خودروهایی که در نقاط کور وی واقع شده‌اند. این سیستم از ترکیب دوربین و امواج رادار برای تشخیص اجسام استفاده می‌کند و در صورتی که راننده قصد تعویض مسیر یا جهت حرکت داشته باشد، هشداری تصویری و لامسه‌ای به وی می‌دهد.

سنسورها از محیط اطراف موتورسیکلت اسکن ۳۶۰ درجه‌ای انجام می‌دهند، تا وسایل نقلیه، عابرین پیاده یا موانعی که در حال نزدیک شدن هستند را شناسایی کنند. هنگامی که راکب راهنما را برای تعویض مسیر یا دور زدن در جهت موافق روشن کنند و مانعی وجود داشته باشد، سیستم امکانی فراهم می‌کند که بازخورد لامسه‌ای به وی ارسال شود؛ به‌ طوری‌ که در فعال کردن سوییچ راهنما مقاومت به عمل می‌آورد. بدین صورت به راننده هشدار را از طریق سوییچ روشن کننده راهنما دریافت می‌کند و از وجود مانع با اطلاع می‌شود.

این پتنت یک شاخص دیداری نیز برای هشدار در هنگام تشخیص موانع در اختیار دارد. این شاخص می‌تواند بر روی پنل روبروی راننده نصب شود و یا جداگانه بدان متصل شود به‌ نحوی که راننده بتواند آن را ببیند.

این پتنت می‌تواند بازخورد‌های لمسی دیگری نیز که به وسیله موتور الکتریکی قابل نصب بر روی دستگیره گاز، پدال پایی وصندلی است، به راکب ارسال کند. این موتور‌های الکتریکی توانایی ایجاد لرزش را دارند تا راننده از شرایط پیش‌رو مطلع شود.

هوندا از موتورسیکلت مدل VFR1200R برای به تصویر کشیدن این پتنت استفاده کرده است ولی تکنولوژی قابل ارائه بر روی مدل‌های دیگر نیز است.

به نظر شما این سیستم می‌تواند در جلوگیری از تصادفات موتورسیکلت سواران مؤثر باشد؟

نویسنده: علی طهوری

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا