حبیب‌اله محمودان: عدم توجه به دستاوردهای قطعه‌سازان خیانت است

به پویش مردمی «موتورسیکلت من ساخت کجاست؟» ملحق شوید. برای اطلاع از دلیل این حرکت اینجا را کلیک کنید.

 نایب رییس هیأت مدیره سندیکا قطعه سازان موتورسیکلت کشور عدم حضور قطعه سازان موتورسیکلت در نمایشگاه تحول صنعت خودرو را بی اعتنایی وزارت صمت نسبت به صنعت موتورسیکلت کشور دانست.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبر خودرو، حبیب‌الله محمودان با انتقاد از عدم حضور قطعه سازان موتورسیکلت در نمایشگاه تحول صنعت خودرو اظهار داشت: علیرغم حضور برخی شرکت های موتورسیکلت سازی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو اما از قطعه سازان که نقش مهمی در ساخت موتورسیکلت دارند دعوت به عمل نیامد و اطلاع رسانی در مورد این نمایشگاه به قدری ضعیف بود که تصور میشد تنها خودروسازان و قطعه سازان خودرو در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: جای تعجب است مقاماتی که از موتورسیکلت های این نمایشگاه که بخش زیادی از آنها موتورسیکلت وارداتی بوده دیدن کرده اند اما نبود قطعه سازان را جویا نشده اند. اگر هدف تنها به نمایش گذاشتن موتورسیکلت بوده که سطح شهر تهران مملوء از نمایشگاه های فروش موتورسیکلت است.

نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور تاکید کرد: مقامات ما باید با دید کارشناسی در نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه تحول صنعت خودرو حضور پیدا کنند و از موتورسیکلت هایی که تولید داخل نیست روی برگردانند.

محمودان حضور نیافتن قطعه سازان موتورسیکلت در این نمایشگاه را بی اعتنایی وزارت صمت نسبت به صنعت موتورسیکلت کشور دانست و عنوان کرد: متاسفانه وزارت صمت در رابطه با صنعت موتورسیکلت سلیقه ای عمل می کند و قطعه سازان را به بازی نمی گیرد؛ قطعه سازانی که شبانه روز در حال بومی سازی قطعات جدید و کمک به تولید موتورسیکلت ملی در کشور بوده و با به نمایش گذاشتن دستاوردهای خود در این نمایشگاه می توانستند جایگاه خوبی را برای صنعت موتورسیکلت کشور به دست آورند.

وی با صراحت بیان کرد: این انحصارگرایی و تحقیر جامعه قطعه سازی به نفع صنعت موتورسیکلت کشور نیست چراکه قرار نیست در موتورسیکلت سازی تا ابد به چین وابسته باشیم.

نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور درباره رونمایی سند تبیین رویکرد دانش بنیان شدن صنعت موتورسیکلت در این نمایشگاه و اشاره به عمق داخلی سازی محصولات پرتیراژ به منظور دستیابی به پلتفرم بومی در این سند اظهار داشت: خوشبختانه قطعه سازان موتورسیکلت پیشرفت بسیار خوبی در حوزه داخلی سازی داشته اند به طوری که داخلی سازی قطعات موتورسیکلت های محبوب بازار و ساخت قطعات جدیدی که هنوز در کشورهای منطقه ساخته نشده است را در دستور کار خود قرار داده اند.

محمودان افزود: در بخش صنایع فلزی قطعات بدنه و در صنایع پلاستیکی همه قطعات بومی سازی شده اند اما هنوز اقدامی در راستای داخلی سازی انجین صورت نگرفته است.

وی با تصریح اینکه عدم توجه به دستاوردهای قطعه سازان به نوعی خیانت در حق صنعت قطعه سازی کشور است، بیان کرد: متاسفانه از دستاوردهای قطعه سازان نه استفاده بهینه بلکه استفاده اجباری می شود و این به نوعی خیانت در حق آنها است.

نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور با انتقاد از ساختار تصمیم گیری در صنعت موتورسیکلت بیان کرد: پویایی صنعت موتورسیکلت پاکستان به این دلیل است که 99 درصد موتورسیکلت ها تولید داخل هستند و موجب اشتغال زایی ، خلق ثروت ، افزایش تولید ناخالص داخلی و صادرات در این کشور شده اند اما کارشناسان در پیکره کارشناسی وزارت صمت نه تنها حمایتی از قطعه سازان نمی کنند بلکه قادر به تطبیق موتورسیکلت های وارداتی با شرایط جغرافیایی ایران و حتی تشخیص قطعات ایرانی و چینی نیستند.

محمودان در پایان یادآور شد: صنعتگران در زمینه فنی و مهندسی، تجهیزات، ماشین آلات و تخصص مشکلی ندارند زیرا با توجه به تنوع نیاز بازار به این صنعت ورود کرده و بازاری را برای آن تعریف کرده اند اما چالش عمده در صنعت موتورسیکلت نبود ساختاری منسجم در بخش تصمیم گیری است. در صورتی که با تشکیل اتاق فکر و تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت می توانیم زیرمجموعه ها نسبت به وظایف خود آگاه کنیم.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبر خودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا