مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

۲۵ و ۲۶ مهرماه زمان برگزاری دومین «رویداد فناورانه خودروهای آینده» است

طراحی و ساخت خودروهای برقی و هیبریدی یکی از اولویت‌های زیست محیطی و صنعتی در کشور است تا با کمک آن در کنار کاهش آلودگی‌ها؛ نسل جدیدی از خودروهای پیشرفته و بدون آلودگی تولید شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خودروهای برقی و متصل را آینده صنعت خودروسازی می شناسند. نسلی جدید از خودروهایی که آلودگی ندارند و به محیط زیست هم آسیب نمی زنند و هوشمند عمل می کنند. از طرفی به کارگیری سیستم‌های کمک راننده (ADAS) و اتصال پذیری خودروها ضمن افزایش ایمنی خودروها می‌تواند در جلوگیری از تصادفات و کاهش تلفات نقش بسزایی داشته باشد.

به همین دلیل توسعه پلتفرم ها و زیرساخت های خودروی برقی اولویتی است که گروه توسعه فناوری‌های نوین خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همکاری با مرکز تحقیقات و نوآوری یک شرکت خودروسازی دنبال می کند.


بیشتر بخوانید:


در همین راستا رویداد فناورانه خودروهای آینده (۲) برای رفع نیازهای فناورانه در زمینه «خودروهای برقی، هیبریدی و متصل» و «زیرساخت ها و تجهیزات آزمون خودروها» برنامه ریزی شده است. رویدادی که در آن، نیازهای فناورانه ارائه می شود و شرکت های دانش بنیان توانمندی های دانشی و تخصصی خود را برای رفع آنها عرضه می‌کنند.

در این رویداد در خصوص موضوعاتی همچون «طراحی و ساخت خودروهای برقی و هیبریدی ارزان قیمت»، «طراحی و ساخت قطعات و ماژول های خوردوهای برقی و هیبریدی»، «طراحی و ساخت سیستم های پیشرفته کمک راننده»، «توسعه فناوری های خودروهای متصل و اجزا» و «زیرساخت های مرتبط با آن»، «طراحی و ساخت تست آزمون خودروها» و «ایستگاه های شارژ خودروها و موتورسیکلت های برقی» مطرح و درباره آنها تبادل نظر می‌شود.

۲۵ و ۲۶ مهرماه سال ۱۴۰۱ زمان برگزاری رویداد فناورانه خودروهای آینده (۲) است که در محل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا برگزار می شود. این رویداد محفلی برای برگزاری جلسات رودررو و انجام مذاکرات برای عقد قرارداد و تفاهم نامه های همکاری است و برگزاری نمایشگاه آخرین دستاوردها، توانمندی‌ها و فناوری‌های شرکت های دانش بنیان و توانمند در صنعت خودرو هم دیگر محورهای در نظر گرفته شده است. حضور در رویداد برای شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشجویان و اساتید دانشگاه رایگان است.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
مهر
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا