مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

جلیل سالاری: سهمیه ۶۰ لیتری بنزین ۱۵۰۰ تومانی همچنان پابرجاست

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: کاهش ۱۰۰ لیتری اعتبار کارت های سوخت ۳۰۰۰ تومانی، هیچ تاثیری بر مقدار سهمیه اصلی خودروهای شخصی ندارد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای جلیل سالاری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: در حال حاضر ۱۹ میلیون خودروی سواری در کشور داریم که این خودروها دارای یک سهمیه ۶۰ لیتری با قیمت هزار و ۵۰۰ تومان هستند که قابلیت ذخیره سازی تا ۹ ماه را دارد.

وی افزود: در کنار این سهمیه اصلی، یک اعتبار سوخت هم برای کارت های خودروهای شخصی ایجاد کرده ایم که بین مردم به همان بنزین آزاد و یا سه هزار تومانی مشهور است با ظرفیت ۲۵۰ لیتر که در صورت استفاده نشدن، این اعتبار از بین می رود.

آقای سالار ی ادامه داد: از سال ۱۳۸۶ که ما نظام سهمیه بندی سوخت را اجرا کرده ایم این اعتبار متفاوت بوده و بسته به شرایط موجود تغییر کرده است. مثلا در یک سال هایی ۵۰۰ لیتر بوده و در سال هایی هم ۳۰۰ لیتر و حالا با پایش سامانه هوشمند سوخت و داده هایی که ما جمع آوری کرده ایم به این نتیجه رسیده ایم که ظرفیت اعتبار بنزین با نرخ آزاد و سه هزارتومانی را به ۱۵۰ لیتر برای هر کارت سوخت خودروی شخصی کاهش دهیم .

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: مردم توجه داشته باشند این اتفاق درحالی انجام شده است که در تمام جایگاه های سوخت کشور، کارت جایگاه دار هم وجود دارد و مردم به راحتی می توانند سوخت مورد نیاز خود را در جایگاه های سوخت دریافت کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر مقدر مصرف بنزین در زمان پیک را حدود 105 میلیون لیتر درنظر بگیریم، حدود 54 میلیون لیتر بنزین با سهمیه اول یعنی همان بنزین هزار و 500 تومانی مصرف می شود و حدود 51 میلیون لیتر با نرخ دوم و آزاد یعنی همان بنزین سه هزار تومانی مصرف می شود.


بیشتر بخوانید:

میزان سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی کاهش یافت

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبرگزاری صدا و سیما
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا