مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شروط حل معضل ترافیک و آلودگی هوا از نظر پلیس

 موتورسیکلت‌ها باید برقی شوند، امروز میزان آلایندگی یک موتور سیکلت سه برابر یک‌خودروی سواری است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، سردار محمدحسین حمیدی در نشستی با خبرنگاران که پیش از ظهر امروز در ستاد مرکزی پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد، گفت: یکی از طرح‌هایی که پلیس راهور از حدود ۲۰ روز پیش آغاز شده، طرح ساماندهی وانت‌بارها در سطح شبکه معابر و به خصوص بزرگراه‌ها را آغاز کرده است. بر این اساس نسبت به توقیف یک ماهه این وانت‌بارها و هر وسیله‌ای که اقدام به توقف در حاشیه مسیر و ایجاد سد معبر کند، اقدام خواهد شد.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم با آغاز نیمه دوم سال و بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی تمام ظرفیت معابر در خدمت تردد باشد.

حمیدی همچنین به موضوع ترافیک تهران اشاره کرد وگفت: ترافیک تهران راهکار کوتاه مدت ندارد، راهکارهای کوتاه مدت همین مواردی است که ما انجام می‌دهیم اما برای حل معضل ترافیک باید به سراغ راهکارهای فنی و علمی برویم و سرمایه‌گذاری مناسبی می‌خواهد. ظرفیت حمل ونقل عمومی ما باید پاسخگو باشد، باید به پیاده محوری توجه شود و دولت الکترونیک توسعه پیدا کند و … در این صورت است که تمایل به سفرهای درون شهری و استفاده از خودروی شخصی به حداقل می‌رسد.

حمیدی ادامه داد: تا زمانی که ظرفیت حمل ونقل عمومی ما پاسخگو نباشد و به موارد گفته شده توجه نشود، ترافیک تهران روزبه‌روز بدتر خواهد شد. نه فقط ترافیک که آلودگی هوا هم بدتر می‌شود. هنوز اتوبوس‌های دیزلی و کامیون‌های گازوئیلی تردد می‌کنند، موتورسیکلت‌ها باید برقی شوند، امروز میزان آلایندگی یک موتور سیکلت سه برابر یک‌خودروی سواری است. این‌ها باید چاره شود مگرنه نه مشکل آلودگی هوا حل می‌شود ونه معضل ترافیک.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا