مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

عبدالله توکلی لاهیجانی: در همه این سال‌ها تولید موتورسیکلت در کشور فقط متمرکز بر فرآیند مونتاژ بوده است

مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تلاش فعالان صنعتی و تولید کنندگان بخش خصوصی صنعت موتور سیکلت برای احیا این صنعت خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، معدن و تجارت، عبدالله توکلی لاهیجانی در حاشیه دومین روز از برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو گفت: صنعت موتورسیکلت در ایران دارای پیشینه ای طولانی بوده و نزدیک به ۶۰ سال سابقه دارد که با در نظر گرفتن پارامترهایی چون کاهش زمان تردد در ترافیک شهرهای بزرگ، هزینه پایین تعمیرات و نگهداری، استفاده در کسب و کارها، و افزایش قیمت خودرو و سوخت، این وسیله نقلیه همواره از محبوبیت بالایی در میان مردم کشور برخوردار بوده است.
توکلی با بیان اینکه در همه این سال‌ها تولید موتورسیکلت در کشور فقط متمرکز بر فرآیند مونتاژ بوده افزود: این صنعت در حوزه دستیابی به خودکفایی و بالا بردن عمق داخلی سازی به خصوص در بخش های مهم موتورسیکلت شامل موتور احتراقی و گیربکس هیچ گاه موفق نبوده و عمده فعالیت خود را بر واردات محصولات، به ویژه از کشورهای چین و هند، معطوف ساخته است.
وی از تلاش برای اجرای سه رویکرد با هدف ایجاد تحول در صنعت موتورسیکلت کشور و احیای آن گفت و افزود: رویکرد اول در حوزه افزایش عمق داخلی سازی در مورد محصولات پر تیراژ و پر فروش به منظور دستیابی به پلتفرم بومی است.
توکلی لاهیجی در ادامه گفت: رویکرد دوم در حوزه طراحی، توسعه و تولید موتورسیکلت‌های برقی و رویکرد سوم معطوف به ایجاد زیرساخت سواپ در موتورسیکلت‌های برقی است.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا