مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

هند تا جولای امسال حدود 8.8 میلیون دستگاه موتورسیکلت فروخته است

بازار موتورسیکلت هند در حال رشد است و در ژوئیه رشد (+10.7%) و در نیمه اول سال فروش 7.4 میلیونی (+12.9%) داشت و روند بدون تغییر در ماه جولای با 1.4 میلیون فروش (+10.7%) همراه بود. فروش سالانه تا جولای 8.8 میلیون دستگاه بوده است که نسبت به سال قبل 1میلیون یا 12.6 درصد افزایش داشته است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، قابل ذکر است که آمار و داده‌های تحت پوشش موتورسیکلت هند، شامل موتورسیکلت، موپد، اسکوتر، ای‌تی‌وی، در موتورهای احتراق داخلی و الکتریکی است. علاوه‌براین، داده‌ها شامل سه چرخ تجاری است که در کشور بسیار محبوب است.

پس از سال‌ها دردسر، صنعت موتورسیکلت به‌طور متوالی با بالاترین استانداردهای ایمنی و انتشار و سپس تعطیلی کووید، فرآیند واکسیناسیون دیرهنگام و گسترش مداوم کووید در کشور در سال ۲۰۲۱ همراه بود، انتظار می‌رفت که صنعت از سال ۲۰۲۲ بهبود یابد. با این حال، بادهای تورمی در سراسر جهان و اختلال در زنجیره تامین نشان‌دهنده خطرات جدی در برابر بهبود هستند، با توجه به این‌که هند حساس‌ترین کشور به اثرات قیمت است و تولید داخلی 99.9 درصد از فروش داخلی را تشکیل می‌دهد.

شتاب این صنعت در سرتاسر جهان به‌دلیل برق کردن در حال انجام است ولی در هند کند است و می‌تواند تا حدی تأثیر منفی تهدیدات ذکر شده در بالا را جبران کند.

علاوه‌براین، انتظارات سال 2022 مثبت بود، با توجه به این‌که بازار در سال 2021 بیش از 25 درصد کمتر از رکورد سال 2018 بود.

بازار خودروهای 2 چرخ سه ماهه اول سال را با تنها 4.38 میلیون دستگاه فروش به پایان رساند که 21.2 درصد کاهش داشت. در سه ماهه دوم، با توجه به سطح پایین فروش گزارش شده در دوره مشابه سال گذشته و نیمه اول با فروش 7.4 میلیون (+12.9%)، فروش به شدت بهبود یافت. این روند در ماه جولای با 1.4 میلیون فروش (+10.7٪) بدون تغییر بود. فروش سالانه تا به امروز در جولای 8.8 میلیون بوده است که نسبت به سال قبل 1 میلیون یا 12.6 درصد افزایش داشته است.

داده‌ها تایید می‌کنند که بخش الکتریکی سرانجام با فروش 329 هزار دستگاه، (488.3%)، پس از هفت ماه از سال 2022 رشد می‌کند.

هیرو 2.86 میلیون دستگاه فروش (+8.5%) بالاتر از هوندا با 2.4 میلیون (+17.5%) و تی‌وی‌اس موتور با 1.1 میلیون (+17.9%) در صدر قرار دارند. باجاج خودرو با فروش 793 هزار (-16.7%) رتبه چهارم و سوزوکی با 354 هزار دستگاه (+12.5%) در رتبه پنجم قرار دارند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا