مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محمدعلی نژادیان: جامعه صنعتی و بازار کشور در انتظار بازگشت پرقدرت «پدر صنعت موتورسیکلت ایران» است

نژادیان: بیش از دو دهه است که حسن رجبعلى بنا پدر صنعت موتورسيكلت ايران را می‌شناسم، ایشان يك روحيه نوآور و پرهيجان دارد، هميشه بايد به‌دنبال كارهاى جديد و متفاوت باشد و اگر ملاک‌هاى يك كارآفرين كه پدر كارآفرينى جهان «ژوزف شومپيتر» مطرح كرده است با ايشان مطابقت دهيم مى‌بينيم كه يك كارآفرين به معناى واقعى است. به همين دليل از طرف جامعه دانشگاهى نيز تنديس «رهبران كارآفرين» را دريافت كرد.

به گزارش پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز، محمدعلی نژادیان مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت گفت: حسن رجبعلی بنا مالک شرکت معروف شرکت معظم جهانرو، كلا از ساختن و نوآورى بيشتر لذت مى‌برد تا این‌که صرفا فعالیتی را برای کسب پول و سود مادی انجام دهد. البته نه این‌که به‌دنبال پول و سود نباشد ولى اولويت برای او نوآورى است. ايشان سقف كار موتورسيكلت را در يك دوره‌اى زد و در جامعه لقب سلطان موتورسيكلت را هم به‌دست آورد.

نژادیان افزود: يك كارآفرين هميشه كارش را با ريسک شروع مى‌كند و بيشتر به‌دنبال ايجاد تغيير، نوآورى و خلاقيت است ولى كسى كه صرفا به‌دنبال راه اندازى یک كسب‌و‌كار است، همان اول سود آن را دو دوتا چهارتا مى‌كند و اگر سود نداشته باشد ورود پيدا نمى‌كند و اين دقيقا نقطه مقابل يك كارآفرين است. اين كه چند سال پيش اولين‌بار به ايشان لقب پدر صنعت موتورسيكلت را دادم دقیقا دلايل علمی و منطقی بسيار زیادی داشت كه بارها عرض كردم.

انتخاب حسن رجبعلی بنا به‌عنوان رهبران کارآفرین توسط معتبرترین دانشگاه کشور

از جمله فعاليت‌هاى ايشان به غير از شرکت معظم جهانرو عبارتند از:

  • شركت بناپليمر
  • صنايع غذايى بنا
  • بناشريف
  • نيكوكاران بنا
  • و…

مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت عنوان کرد: اگر حسن رجبعلی بنا بخواهد مجدد به تولید موتورسيكلت جدى نگاه كند بايد عرض كنم كلا شكل و روند اين صنعت تغيير خواهد کرد. زیرا، برخلاف مونتاژکنندگان فعلی، که اکثرا دیدگاه تجاری دارند، او نوع نگاهش بیشتر صنعتی و تولیدی است. در نتیجه بدينوسيله از ايشان دعوت مى‌كنم تا مانند گذشته و حتی انگیزه بیشتر از قبل به تولید موتورسيكلت ورود پیدا كند كه حضورش مثل قديم بسيار نياز است.

نژادیان در پایان افزود: شاید اگر در جامعه از مردم سوال کنید کمتر کسی را مشاهده کنید که اسم جهانرو بیاید و نشناسد. زیرا، در دوره‌های مختلف برای جوانان نسل‌های مختلف خاطره‌سازی کرده است و زمانی که مردم نام جهانرو را بشنوند ناخودآگاه (کیفیت، سرعت و زیبایی) برای آن‌ها تداعی می‌شود.

زندگی‌نامه حسن رجبعلی بنا در سایت بین‌المللی آمازون (زندگی‌نامه ایشان به فارسی و انگلیسی توسط مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف تالیف شده است).

بیشتر بخوانید:

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
موتورسیکلت نیوز
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا