مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اعتراض «محمدخادم منصوری» به قیمت‌های نجومی موتورسیکلت‌های لاکچری

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران با بیان اینکه موتور‌های خاص قیمت‌های نجومی دارند، گفت: لازم است بر کارخانه داران موتورسیکلت نظارت شود تا آن‌ها محصولات خود را با درصد سود مشخصی به فروش برسانند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از اقتصاد 24، محمد خادم منصوری با انتقاد از عدم نظارت بر قیمت موتورسیکلت در بازار گفت: البته ناگفته نماند برخی کارخانه داران موتورسیکلت‌های باکیفیتی وارد می‌کنند و به همین دلیل قیمت آن بالاتر است. در این میان برخی موتور‌های بی کیفیت در بازار با جان و مال مردم بازی می‌کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران گفت: قیمت موتورسیکلت در ۴ سال اخیر ۱۲ برابر شده و به همین دلیل ارزان‌ترین موتورسیکلت موجود در بازار ۴۰ میلیون تومان قیمت خورده است. هرچند در چند ماه اخیر به دلیل ثبات قیمت دلار، گرانی جدیدی در بازار موتورسیکلت نداشته‌ایم.

گرانی موتورسیکلت در ابتدای سال

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: قیمت موتورسیکلت در ابتدای سال به دلیل افزایش ۵۷ درصدی هزینه پرسنل، آب، برق و افزایش مالیات‌ها نوسان داشته است.

محمد خادم منصوری افزود: این در حالی است که به دلیل ثبات نرخ ارز در چند ماه اخیر تغییری در قیمت موتورسیکلت رخ نداده و تقریبا ثابت مانده است.

لزوم نظارت بر بازار موتورسیکلت

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران می‌گوید: هرچند وظیفه ما در اتحادیه نظارت و ارائه گزارش است، اما این گزارش اگر به جایی برسد و ترتیب اثر داده شود راهگشا خواهد بود.

به گفته خادم منصوری، گوش شنوایی برای شنیدن گزارش اتحادیه نیست و به آن ترتیب اثر داده نمی‌شود. به همین دلیل شاهد گران فروشی، قاچاق و… در بازار هستیم.

وی ادامه داد: در بازار موتور‌های باکیفیتی هم موجودند که به برند‌های مربوط به ژاپن است، ولی در مقابل موتور‌های بی کیفیت هم کم نیستند.


بیشتر بخوانید:


واردات موتورسیکلت در دست انداز

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران با انتقاد از تاخیر در واردات موتورسیکلت گفت: گاهی فرایند واردات تا یک سال هم طول کشیده تا محموله‌ای به صورت قانونی وارد کشور شود. همین موارد و تنگنا‌های وارداتی باعث شده برخی واردکنندگان به قاچای روی بیاورند.

خادم منصوری در مورد واردات موتور گفت: تنها موتوری که بیشتر قطعات آن ساخت داخل است هوندا ۱۲۵ است که تنها موتور آن وارداتی است. بقیه موتور‌ها به صورت کامل در کارتن وارد و اینجا مونتاژ می‌شود، زیرا ما هنوز به آن مرحله نرسیده ایم که خودمان تولید کنیم. ناگفته نماند برخی تولیدکنندگان قطعات یدکی موتورسیکلت تولید می‌کنند که کمبود بازار را جبران کرده است.


بیشتر بخوانید:

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
اقتصاد 24
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا