دلسوزی عجیب عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران برای پیک‌های موتوری/ اگر دل‌نگران قشر ضعیف جامعه هستید قیمت موتورسیکلت را نجومی بالا نمی‌بردید

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نژادیان: متاسفانه هر جا صنعت موتورسیکلت به بن‌بست بخورد یا به تهدید روی می‌آورد، یا به بی‌کاری کارگران اشاره می‌کند (البته با تعداد نفرات نجومی)، یا تعطیلی کارخانه‌ها و گرانی موتورسیکلت را مطرح می‌کنند تا بلکه به خواسته‌های خود برسند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، محمدعلی نژادیان مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت گفت: در فیلم و خبر منتشر شده توسط خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری تحلیل بازار، مجید رضایی عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران به‌صراحت علاوه‌بر ضعیف خواندن قشر پیک موتوری و دلسوزی عجیب برای آن‌ها، در ادامه هزینه اسقاطی که شرکت‌های مونتاژکننده موتورسیکلت (با توجه به نوع قیمت‌گذاری‌های نجومی خود که دوبله انواع هزینه‌ها را از خریداران خود گرفته‌اند) را به خودروسازها وصل می‌کند و می‌گوید که پیک‌های موتوری هزینه اسقاط را به خودروسازها دادند. سوالی که مطرح می‌شود این است وقتی شما در قیمت‌گذاری هزینه اسقاط را اعمال می‌کنید پس چرا می‌گویید هزینه 2 هزار میلیاردی برای صنعت موتورسیکلت ایجاد شده است؟

وی گفت: در همین گفتگو یک بار گفته شد هزینه اسقاط به خودروسازها داده شده و یک بار گفته شد به صنعت موتورسیکلت تحمیل شده است! آیا این دوگانگی و تناقض نیست؟

نژادیان عنوان کرد: سوالی که مطرح می‌شود این است که موتورسیکلت‌سازان که انقدر دلسوز پیک‌های موتوری و جامعه هستند پس چرا این موتورهای بی‌کیفیت را با ایمنی ضعیف و خدمات پس از فروش نامناسب به دست مصرف‌کنندگان می‌رسانند؟ چگونه است که موتورسیکلت طرح هوندا (سی‌جی‌125 و…) که تکنولوژی 50 سال پیش را دارد امروز یورو 4 را پاس می‌کند و فردا حتما یورو 5 را هم پاس می‌کند!

مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت گفت: آیا مسئولان می‌دانند که بعضی از شرکت‌های موتورسیکلت‌ساز محصولات به اصطلاح برند را از کف فروشگاه‌های خارج از کشور جمع می‌کنند و بعد از دمونتاژ به ایران می‌آورند و با قیمت‌های فوق نجومی به فروش می‌رسانند؟ آیا واقعا محصولاتی که با نام کشورهای خاص و به عنوان اورجینال می‌فروشند از چین یا کشورهای دیگر نیست؟ آیا چند سال دیگر این محصولات خدمات و قطعه لازم ندارند؟ آیا وقت آن نرسیده است که مسئولان مردم را از دست این صنعت نجات دهند؟ آیا همچنان باید این صنعت رها باشد؟


بیشتر بخوانید:

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
فیلم: خبرگزاری صدا و سیمامتن: موتورسیکلت نیوزتحلیل بازار
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا