مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اهميت وجود نشريه و رسانه براى پيشرفت

به گزارش موتورسيكلت نيوز، نژاديان در يادداشتى نوشت: بعد از حدود ٢٥ سال از فعاليت‌هاى فرهنگى و اجتماعی كه داشته‌ام، امروز يقين كامل دارم كه اگر كار فرهنگى درست و به‌موقع انجام شود، ريشه همه امور اصلاح مى‌شود و علاوه بر هويت‌سازى فردى و گروهى، امنيت را در همه عرصه‌ها شاهد خواهیم بود و اگر اين كار غلط صورت پذیرد، به مرور زمان جامعه افول خواهد کرد.

حال بايد به اين نكته توجه ويژه داشته باشيم كه به‌طور كلى فرهنگ، هويت يك جامعه و اعضاى آن است و به همين علت در جنگ نرم، علاوه بر هدف گرفتن اقتصاد، يكى از اهداف مهم ديگر دشمن، تغيير يا انحطاط يك فرهنگ است.

قابل ذكر است كه بدتر از اتفاق تحريم و جنگ اقتصادى براى يك جامعه، اهميت ندادن به فعاليت‌هاى فرهنگى است. زيرا، كار فرهنگى باعث مى‌شود در شرايط سخت، روشنگرى بهتر صورت پذيرد و به‌دنبال آن تصميم‌گيرى‌هاى مناسب‌ترى در همه زمینه‌ها اتخاذ گردد.

البته هميشه و در همه زمان‌ها يك عده از افراد هستند كه اهميتى براى كار فرهنگى قائل نيستند ولى معمولا همين افراد توقع دارند كه جامعه براى آن‌ها امن باشد.

در نتيجه فعاليت‌هاى فرهنگى، در طى زمان همه چيز را تحت تاثير قرار مى‌دهد؛ از جمله فعاليت‌هاى نشريات و رسانه‌ها مى‌تواند باعث جهت‌دهى درست، روشنگرى و رفع مشكلات شود و اگر اين امر در يك جامعه مغفول بماند، نبايد توقع پيشرفت داشته باشیم.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
موتورسیکلت نیوز
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا