مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پلیس استان اصفهان: در فصل بهار، ۴۹ درصد تصادفات منجر به فوت، در بین راکبان موتورسیکلت گزارش شده است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با ارائه گزارش ۳ ماهه تصادفات استان اصفهان گفت: کماکان تخطئی از سرعت مطمئنه عامل تصادفات جرحی و فوتی در میان رانندگان و راکبان موتورسیکلت است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرآنلاین، سرهنگ محمدرضا محمدی در توضیح تصادفات در سه ماهه ابتدای سال جاری، اظهار کرد: در فصل بهار، ۴۹ درصدِ تصادفاتِ منجر به فوت، در بین راکبان موتورسیکلت گزارش شده است که علت عمده آن تخطئی از سرعت مطمئنه و عدم استفاده از کلاه ایمنی است.

وی بیشترین رده سنی تصادفات فوتی و جرحی را در بین راکبان موتورسیکلت، بین ۱۸ تا ۲۴ سال اعلام کرد و گفت: آنالیز تصادفات موتورسیکلت‌سواران نشان می‌دهد عدم استفاده از کلاه کاسکت نقش مهمی در بروز حوادث جرحی و فوتی داشته است و امیدواریم با اجرای همزمان طرح سراسری انتظام‌بخشی موتورسیکلت در استان اصفهان با هدف آموزش و فرهنگسازی، شاهد بروز حوادث کمتری باشیم.

سرهنگ محمدی به ۴۸ نفر جانباخته موتورسیکلت‌سوار، در سه ماه نخست سال اشاره کرد و افزود: آمار فوتی راکبان موتورسیکت در مرکز استان، ۱۸ نفر گزارش شده است و تعداد هزار و ۱۰۶ نفر هم مجروح شدند که ۵۳۰ نفر ساکن شهر اصفهان بودند.

سواری و موتورسیکلت عاملان نخست تصادفات ۳ ماه اخیر در اصفهان

وی با اشاره به اینکه بیشترین وسیله نقلیه دخیل در تصادفات سه ماه اخیر در استان اصفهان مربوط به سواری با ۳۶.۳۰ درصد و پس از آن موتورسیکلت با ۲۷.۳۰ درصد است، تصریح کرد: بیشترین علت تصادفات در ۳ ماه ابتدای سال جاری، عدم توجه به جلو با ۳۶.۸ درصداست و همچنین بیشترین ساعات تصادفات در این بازه زمانی بین ۱۶ تا ۲۲ بوده است که در روز شنبه با ۱۷.۹ درصد بیشترین تصادفات رخ داده است؛ چرا که یک روز پس از تعطیلی، افزایش تردد و بالتبع با افزایش تصادف روبرو خواهیم بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان پرتصادف‌ترین خیابان در شهر اصفهان را خیابان امام خمینی و آتشگاه اعلام کرد و افزود: در سه ماهه ابتدایی سال جاری، ۹۵ فقره تصادف فوتی در جاده‌های درون شهری استان اصفهان رخ داده است که در این حوادث ۹۸ نفر جان خود را از دست دادند.
وی با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی جان باختگان تصادفات در جاده‌های درون شهری استان اصفهان طی مدت سه ماه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، افزود:طی این مدت سه هزار و ۲۸۸ فقره تصادف جرحی در سطح درون شهری استان رخ داده است که بر اثر این تصادفات سه هزار و ۷۹۶ نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

کاهش ۴درصدی مجروحان تصادفات
به گفته سرهنگ محمدی بر اساس آمار و بررسی‌های صورت گرفته، با کاهش ۴ درصدی تعداد مجروحان مواجه هستیم و بیشترین علت وقوع تصادفات و حوادث رانندگی عدم توجه به جلو از سوی رانندگان و موتور سیکلت‌سواران بوده است.
وی با تاکید بر برخورد قاطع ماموران پلیس راهور با رانندگان متخلف به ویژه رانندگان حادثه ساز، گفت: به موجب قانون در صورتی که میزان جرائم رانندگی هر فرد به بالاترین حد خود برسد یا فرد خاطی، ۳۰ نمره منفی دریافت کند، در مرحله اول، گواهی‌نامه ضبط می‌شود و پس از گذشت ۳ ماه محرومیت با پرداخت مبلغ ۶۰ هزارتومان جریمه گواهی نامه وی عودت داده می‌شود.
سرهنگ محمدی با بیان اینک در مرحله دوم، راننده متخلف ۲۵ نمره منفی دریافت خواهد کرد که گواهی نامه راننده متخلف ۶ ماه ضبط و در صورت تصادف بیمه به این فرد تعلق نمی گیرد، گفت: پس از گذشت ۶ ماه با اعمال قانون ۹۰ هزار تومان گواهی نامه وی عودت داده می‌شود و در مرحله سوم، راننده متخلف با دریافت ۲۰ نمره منفی گواهی وی باطل می‌شود و بعداز گذشت یک سال راننده متخلف می‌بایستی از طریق امتحان رانندگی مجدداً برای دریافت گواهی نامه اقدام کند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبرآنلاین
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا