مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

درباره مجازات فرار از صحنه تصادف

گاهی هنگام تصادف خودرو با عابر پیاده بلافاصله راننده از محل وقوع حادثه متواری می‌شود که در قانون مجازات اسلامی برای این افراد مجازات در نظر گرفته شده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، حوادث تصادف خودرو سواری با عابران پیاده در معابر رو به افزایش است اما در برخی حوادث به گفته شاهدان عینی و عوامل پلیس، رانندگان خودرو پس از بروز تصادف از محل متواری می‌شوند.

در این رابطه، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره مجازات فرار از صحنه حادثه به ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و افزود: هرگاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مأموران انتظامی از این کار خودداری کند یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند، حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد ۷۱۴ و ۷۱۵ و ۷۱۶ این قانون محکوم خواهد شد و دادگاه نمی‌تواند در مورد این ماده تخفیف قائل شود.

سرهنگ علی همه خانی در ادامه از وقوع دو تصادف فوتی بین سواری پژو با عابر در بزرگراه آزادگان و فوت عابر و برخورد سواری پراید متواری با موتورسیکلت در خیابان بقایی و فوت راکب آن خبر داد.

وی ادامه داد: تصادف  اول در ساعت ۰۱:۳۰  بامداد یکشنبه در موقعیت بزرگراه آزادگان به سمت غرب بعد کاظمی زیرپل عابر مرتضی گرد روی داد که در آن تصادف، یک دستگاه خودرو پژو با عابر پیاده برخورد کرد و متاسفانه وی در  اثر شدت جراحت فوت کرد که عوامل  منطقه ۲۶ پلیس راهور تهران بزرگ بلافاصله در محل حاضر و به بررسی علت حادثه پرداختند.

همه خانی اضافه کرد: تصادف فوتی  دوم در  ساعت ۲۳:۱۰ در محدوده خیابان بقایی غرب به شرق بعد از میدان شاهد نرسیده به آقاجانلو روی داد که  سواری پراید متواری با موتور سیکلت برخورد که راکب در دم فوت کرد که تیم های منطقه ۱۵ پلیس راهور در محل حاضر و نسبت به بررسی  و ایمن سازی صحنه تصادف اقدام کردند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به عابران توصیه کرد که در عبور از خیابان به‌ویژه در تاریکی هوا ناگهان به معابر و تقاطع ها وارد نشده و جوانب احتیاط را در نظر بگیرند.

وی همچنین به رانندگان توصیه کرد که همیشه و در همه حال در مواقع رسیدن به محل عبور عابران توقف کامل کرده و اجازه عبور را اول به عابران دهند تا رانندگی ایمن و بی‌خطری داشته باشند و برای شخصی اتفاق و حادثه‌ای روی ندهد.

همه خانی به عابرین نیز توصیه کرد در هنگام عبور از عرض معابر از گذرگاه‌های عابر پیاده و محل‌های خط کشی شده و پل‌های هوایی استفاده کنند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا