مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

پدر صنعت موتورسیکلت ایران خودباوری را به فعالان این بخش تزریق کرد/ «حسن رجبعلی‌بنا» مالک جهانرو در صنعت دوچرخ ایران تکرار نشدنی است

نژادیان: هر روز که می‌گذرد و نسل جدید و صنایع مختلف را بیشتر بررسی می‌کنم، فردی مانند حسن رجبعلی‌بنا با این ویژگی‌ها کمیاب‌تر می‌بینم؛ فردی که با اراده و پشتکار معنی «توانستن» را بارها برای همه بازتعریف کرد و با تمام ناملایمتی‌های روزگار بارها شروع مجدد را به همگان نشان داد. فردی که حتی بدون داشتن تحصیلات دانشگاهی، تفکرات و تاثیرگذاری او در بعضی زمینه‌ها از دانشگاهیان بیشتر بوده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، محمدعلی نژادیان مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت گفت: بزرگ‌ترین اشتباه برخی افراد این است که دیگران را با میزان ثروت مادی آن‌ها مقایسه یا ارزیابی می‌کنند. حتی برای خداوند یکتا نیز اساسی‌ترین ملاک ارزیابی انسان بروز و به فعلیت رساندن استعدادهای فطری در جهت مسیر آفرینش است و نه به میزان ثروت مادی که در این دنیا کسب کرده است. زیرا، کم و زیاد روزی مادی (حلال) با اراده پروردگار رقم می‌خورد. اما، انسان با اختیار خود مسیر زندگی را انتخاب می‌کند و خود یا دنیا را می‌سازد و از این حیث انسان به موجودی ارزشمند تبدیل شده است.


خداوند در سوره الاسراء آیه 30 می‌فرماید:

«همانا خدای تو هر که را خواهد روزی وسیع دهد و هر که را خواهد تنگ روزی گرداند، که او به (صلاح کار) بندگان خود کاملا آگاه و بصیر است.»


نژادیان گفت: نخبه کسی است که در جامعه اطراف خود “اثرگذار” باشد و یک چیزی را تغییر دهد (این استدلال ریشه در آیین‌نامه احراز استعدادهای برتر و نخبگی مصوب پانصد و هشتاد و نهمین جلسه مورخ ۱۳۸۵/۰۶/۱۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد).

مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت عنوان کرد: با این تعریف و مرور سه دهه گذشته در این صنعت می‌بینیم وی بسیار تاثیرگذار بوده است و با نوع عملکرد و تفکراتش توانست به نسل بعد از خودش اعتماد به نفس بدهد تا آن‌ها نیز بتوانند از هیچ به همه چیز برسند. البته قطعا کسانی که از راه‌های سالم پیش رفتند، خداوند به صلاح خود برکتی را قسمت آن‌ها می‌کند و نتیجه تلاش و ابتکار عمل‌های خود را می‌بینند و بیان بنده به معنی این نیست که هر کسی هر چه به‌دست آورده از ایشان است که خود کفر است.

حسن رجبعلی بنا متولد 1329

نژادیان گفت: شاید با دید صنفی انتقاداتی به ایشان وارد باشد ولی به چه کسی انتقاد وارد نیست؟ همه ما در زمان‌های مختلف تصمیم‌های درست و غلطی را اتخاذ کرده‌ایم که نتیجه آن را در این دنیا و یا در معاد خواهیم دید ولی چه کسی می‌تواند منکر تحولاتی باشد که ایشان بنیانگذار آن بود. با گذشت بیش از 23 سال از آشنایی با او، کمتر کسی را به اندازه وی با اراده، خلاق و عاشق کارآفرینی (به معنای واقعی آن که توام با نوآوری و ارزش‌آفرینی همراه باشد) دیده‌ام.

وی عنوان کرد: شاید امروز افرادی وجود داشته باشند که تعداد تولید آن‌ها بیشتر از جهانرو باشد ولی حسن رجبعلی بنا تاثیرگذاریش بیشتر بوده است. شاید در صنعت موتورسیکلت کمتر شرکتی را بتوان پیدا کرد که حداقل یک استعداد انسانی را کشف کنند که آن هم موثر باشد ولی او استعدادهای بی‌شماری را کشف و تحویل جامعه داد.

نژادیان افزود: اکثر شرکت‌ها و فعالان این صنعت بر بنیان‌هایی که آقای بنا در این صنعت بنا کرد راه می‌روند. اکثرا او را دیدند و اعتماد به نفس شروع کردن را به‌دست آوردند. اکثرا بر بستری در حال حرکت هستند که او مبتکر و آغازکننده آن بوده است. البته قطعا در طی این مسیر افراد باهوشی در کنار او حضور داشتند ولی به همان اندازه هم ممکن است مشاورانی وجود داشته‌اند که در بدترین و سخت‌ترین شرایط مشاوره‌های نادرستی به او دادند و حتی کم لطفی‌هایی نیز از برخی افراد در این صنعت دید؛ کسانی که نمک خوردند و نمکدان شکستند و از پشت به او خنجر زدند.

مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت در نهایت گفت: با توجه به ورود نسل جدید به بازار نیاز دیدم یک مرور به ریشه‌های صنعت موتورسیکلت ایران داشته باشم تا بدانند اصالت این صنعت فقط آن زرق و برق‌های امروزی نیست، بلکه پشت همه اتفاقات امروزی تاریخی است که ذره ذره ساخته شده است و باید آن را بخوانند و از آن درس بگیرند تا بتوانند چراغ راهی پر نور را برای خود و نسل‌های بعدی که در این صنعت فعال خواهند شد بسازند.


بیشتر بخوانید:

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
موتورسیکلت نیوز
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا