مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مهدی کیهانپور: باید تمام موتورسیکلت‌های بنزینی به فیلترکربن کنیستر مجهز باشند

کارشناس صدور مجوز شماره گذاری منابع متحرک سازمان حفاظت محیطزیست با اشاره به ارتقای کیفی استاندارد آلایندگی منابع متحرک گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱، باید تمام موتورسیکلت های بنزینی به فیلترکربن کنیستر مجهز باشند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، مهدی کیهانپور با اشاره به لزوم تجهیز تمام موتورسیکلت‌های بنزینی از ابتدای سال  ۱۴۰۱ به فیلترکربن کنیستر افزود: بر این اساس و با توجه به پایش های سازمان حفاظت محیط زیست، تمامی تولیدکنندگان به تجهیز موتورسیکلت به فیلتر کربن کنیستر اقدام کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: این فیلتر باعث جلوگیری از نشت بخارات ناشی از سوخت می شود که می تواند موجب تشکیل آلاینده های خطرناکی همچون ازن سطحی شود.

کیهانپور در خصوص خودروهای سنگین نیز گفت: با پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست و اجرای دستورالعمل های مربوطه، بیش از پنج هزار مجوز شماره گذاری خودروهای دیزلی با استاندارد آلایندگی روز اروپا از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون صادر شده که این موضوع ذیل بند (ث) ماده ۳۰ احکام دائمی برنامه های توسعه کشور است، در این راستا سازمان حفاظت محیط زیست با بازرسی های فیزیکی و آزمون های میدانی، ضمن احراز استاندارد آلایندگی خودروهای مذکور، از عملکرد مناسب قوای محرکه و تجهیزات پس از پالایش اطمینان حاصل کرده که این امر موجب ورود خودروهای با کیفیت اروپایی به ناوگان حمل و نقل دیزلی کشور شده است.

کارشناس صدور مجوز شماره گذاری منابع متحرک با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۷۰ درصد تیراژ خودروهای تولیدی- دیزلی با موتور پایه – دیزلی دارای استاندارد آلایندگی یورو۵، استاندارد آلایندگی اروپا (EEV) و یورو ۶ بوده اظهار داشت: استفاده از موتورهای دیزلی دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ در حال حذف از سبد تولیدکنندگان است که یک گام مثبت در راستای اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و منویات ریاست جمهوری در سازمان حفاظت محیط زیست است.

کیهانپور درباره خودروهای سبک بنزینی نیز از پیگیری های سازمان در فرآیندهای تطابق تولید و بازرسی های فصلی از ابتدای دولت کنونی، خبر داد و افزود: این بازرسی ها منجر به افزایش ۷۰ درصدی آزمون های آلایندگی یورو ۵ در خودروهای تولیدی شده که نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش قابل ملاحظه ای ( ۵۰ درصد) داشته و سازمان پیگیر ارتقای موتورهای احتراق داخلی تولیدکنندگان است. براین اساس موتورهای داخلی می بایست یا ارتقاء داده شوند و یا با موارد منطبق بر استانداردهای روز، جایگزین شوند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای صحت سنجی از عملکرد مناسب تجهیزات پس پالایش ( کاتالیست)، این سازمان در نظر دارد از نیمه دوم سال ۱۴۰۱، آزمون های مربوطه را نیز طی فرآیندهای تطابق تولید اجرایی و عملیاتی کند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا