مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

یک هزار و ۳۵۵ گلستانی در ۱۰ سال اخیر در تصادف با موتورسیکلت جان باختند

رییس پلیس راهور گلستان اصلی ترین گروه آسیب پذیر در تصادفات جاده ای را موتور سواران برشمرد و گفت: در ۱۰ سال گذشته یک هزار و ۳۵۵ گلستانی در تصادف موتورسیکلت در این استان جان خود را از دست دادند.

به گزازش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، عباس مهاجر بسطامی افزود: براساس آمارهای موجود طی این مدت  ۳۱ هزار و ۴۰۰ نفر از اهالی گلستان بر اثر تصادف با موتور سیکلت مجروح و روانه بیمارستان شدند.
وی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری تصادفات در گلستان هفت درصد افزایش یافته است که حدود ۵۰ درصد از سوانح رانندگی در شهرها مربوط به موتورسیکلت سواران است.
مهاجر بسطامی نقص سیستم روشنایی، حرکت خلاف جهت، حرکت نمایشی، نداشتن کلاه ایمنی، پلاک مخدوش و یا نداشتن پلاک را از جمله تخلفات موتورسواران بیان  و اضافه کرد: نداشتن پلاک و یا مخدوش بودن پلاک موتورها از معضلات مهم در گلستان است.
وی ادامه داد : در این راستا طرحی از طرف ناجا در حال تدوین است که با اجرای آن با هماهنگی و همکاری مراجع قضایی موتورسیکلت‌های بدون پلاک توقیف خواهند شد و دیگر به چرخه تردد باز نمی گردند.
رییس پلیس راهور گلستان  تصریح کرد: همچنین رانندگی با پلاک مخدوش هم ۶ ماه تا یک سال حبس را در پی خواهد داشت.
بسطامی ارتقای فرهنگ ترافیک با همکاری نهادهای مختلف را ضروری دانست و افزود: هر فرد دارای موتورسیکلت با پرداخت حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای بیمه، دریافت گواهینامه و تهیه کلاه ایمنی، خسارت و تبعات احتمالی بروز سوانح را کاهش دهد.

استان گردشگرپذیر ۲ میلیون نفری گلستان ۱۴ شهرستان دارد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا