مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی آلایندگی موتورسیکلت‌ها در مشهد

مدیر محیط زیست شهری و توسعه پایدار شهرداری مشهدگفت: بر اساس اعلام نظر کارشناسان یک موتورسیکلت به اندازه ۱۰ دستگاه خودرو کاربراتوری آلایندگی دارد.

به گزارش متورسیکلت نیوز به نقل از صدا و سیما، پذیرا افزود: در حال حاضرحدود ۸۸۰هزار دستگاه موتورسیکلت در مشهد تردد دارند که سهم یک درصد از کل سیاهه انتشار را به خود اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه براساس سیاهه انتشار، منابع تولیدکننده آلودگی هوا شامل منابع ثابت و متحرک هستند، گفت: منابع متحرک شامل وسایل نقلیه درحال حرکت و تردد ازجمله خودروهای شخصی، موتورسیکلت‌ها، اتوبوس‌ها، وانت‌ها، کامیون‌ها و غیره و منابع ثابت شامل صنایع، مراکز تجاری و پالایشگاه‌ها و حتی منازل مسکونی می‌شوند.
مدیر محیط زیست شهری و توسعه پایدار شهرداری مشهد افزود: براساس محاسبات انجام شده، سهم منابع متحرک ۶۴درصد معادل ۱۵۷هزار تن و سهم منابع ثابت ۳۶درصد معادل ۸۸هزارتن از مجموع انتشار آلاینده‌هاست.
پذیرا با اشاره به اینکه منابع متحرک با ۶۴درصد دارای بیشترین سهم میزان آلایندگی در مشهد است گفت: در این بین خودروهای شخصی با ۱.۳۳ درصد بیشترین سهم آلایندگی و کامیون‌ها هم به علت فرسودگی و هزینه بالای نوسازی ۱.۱۳درصد از کل آلایندگی شهر مشهد را تشکیل می‌دهند.
او همچنین سهم پایانه‌های زمینی، ریلی و هوایی را ۷.۲ درصد و سهم اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی را هم ۳.۱ درصد از کل سیاهه انتشار دانست و افزود: ناوگان تاکسیرانی دارای سهم ۲.۱درصدی از کل سیاهه انتشار بوده و خودروهای وانت ۶.۶ درصد آلایندگی شهر مشهد را تشکیل می‌دهند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
صدا و سیما
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا