مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ناصر رزاق منش: ۴۵ درصد متوفیان سوانح رانندگی در پایتخت موتورسواران هستند

مدیر‌عامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با اشاره به سهم بالغ بر ۴۵ درصدی موتورسواران از فوتی‌های سوانح رانندگی در شهر تهران، گفت: ضرورت دارد دستگاه‌های نظارتی با تشدید برخورد با متخلفان موتورسواری در توسعه نظم و انضباط ترافیکی نقش‌آفرینی کنند.

‌به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از فارس، ناصر رزاق منش، با اظهار گلایه از‌ عدم تمرکز و توجه لازم و کافی رسانه‌ به موضوع سوانح رانندگی و آسیب‌های جبران ناپذیر انسانی‌، اجتماعی و اقتصادی آن، اظهار داشت: ‌قدرت و توان اصحاب رسانه در آگاهی بخشی‌، روشنگری و اشاعه فرهنگ و رفتار صحیح رانندگی بسیار با اهمیت است.

مدیر‌عامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها افزود: مطالبه گری از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی همچنین نقش پیشگیرانه و هشداری آنها را در افکار عمومی بی بدیل و موثر است.

وی تلاش و تمرکز رسانه در موضوع سوانح رانندگی را همانند آنچه که در دو سال گذشته در مواجه با بیماری کرونا اتخاذ و اجرا کرد را مورد انتظار جامعه دانست و توسعه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و تولید محتوای غنی را امری ضروری خواند‌،

وی یادآور شد: از دست دادن ۱۶ هزار و ۷۷۸ نفر از هموطنان و مجروح و مصدوم شدن ٣١٧ هزار و ١٢٠ نفر در سوانح رانندگی در سال ۱۴۰۰ که به ترتیب رشد و افزایشی معادل  ۹ و ۱۴.۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن دارد،‌ بیانگر ضرورت بازنگری اساسی در رفتارهای ترافیکی هموطنان‌،گسترش برنامه های آموزشی و فرهنگی همچنین تقویت اجرای قوانین و مقررات رانندگی است.

رزاق‌منش پیامدهای ناگوار و متعدد روحی‌، آسیب‌های جسمانی قابل ملاحظه و‌ معلولیت های ناشی از سوانح رانندگی در کشور را که با عزم و اراده ملی متصدیان امرِ ایمنی حمل و نقل همچنین آحاد هموطنان قابل پیشگیری است را بسیار مهم و مورد تامل ذکر کرد.

مدیر‌عامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها افزود: با توجه به آغاز فصل تابستان همچنین روند کاهشی بیماری کرونا که طبعاً کشور با افزایش سفرها به ویژه برون شهری مواجه خواهد شد‌، از همه مردم درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات حافظ جان خود‌، خانواده و دیگران در سفرها باشند.

وی بر تجمیع‌ و همسوئی فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با دیگر سمن‌های فعال در حوزه ایمنی حمل و نقل در راستای افزایش ایمنی سفرها و کاهش سوانح رانندگی تأکید کرد.‌

مدیر‌عامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها گفت: اجرای برنامه‌های فراتر از تکالیف و وظایف قانونی نهادهای اجرایی بالاخص سازمان‌های فرهنگی‌، علمی‌، دانشگاهی و رسانه‌ها جهت غلبه بر پدیده خانمانسوز تصادفات رانندگی در شرایط حاضر یک راهکار فوری است.

وی وضعیت و آسیب‌هایی که مدام متوجه موتورسواران در کشور است را نگران کننده توصیف و سهم بالغ بر ۴۵ درصدی این گروهِ اجتماعی از فوتی‌های سوانح رانندگی در شهر تهران را یک تراژدی قلمداد کرد.

رزاق‌منش اضافه کرد: همچنین نداشتن گواهینامه حدود یک سوم از راکبان موتور سیکلت و عدم استفاده از کلاه ایمنی استاندارد توسط اکثریت آنان در کشور واقعیتی غم انگیز و خطری جدی برای سلامت شهروندان و سرمایه‌های اجتماعی و مُولد است.

‌وی تأکید کرد: ضرورت دارد‌ موتورسواران به طور جدی با رعایت قوانین و مقررات رانندگی نسبت به خود مراقبتی‌، حفظ حیات خود و دیگر شهروندان اهتمام داشته باشند و دستگاه‌های نظارتی نیز با تشدید برخورد با متخلفان به دور از هر گونه مصالحه در توسعه نظم و انضباط ترافیکی نقش آفرینی کنند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
فارس
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا