مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تردد موتورسواران بدون گواهینامه مشکل مهم ترافیک استان گلستان

رییس پلیس راهور گلستان تردد بیشمار موتورسواران بی گواهینامه را از جمله چالش های ایجاد ترافیک محورهای ارتباطی این استان گردشگرپذیر برشمرد.

 به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، مهاجر بسطامی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان افزود: فاصله نزدیک شهرها، روستاها و تراکم جمعیت و هوای معتدل استان اشتیاق برای استفاده از موتورسیکلت را در استان افزایش داده است.

وی یادآور شد: اشخاص برای کار، تفریح و سفرهای بین شهری از وسیله نقلیه موتورسیکلت استفاده می کنند و این به عنوان یک فرهنگ غلط در میان شهروندان گلستانی باب شده است.
بسطامی بیان کرد : از ابتدای طرح اعطای کلاه ایمنی رایگان بیش از ۵۰ هزار قطعه تعصب کلاه ایمنی موتورسواران گلستانی توزیع شده است.

به گفته وی مهمترین دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی و استاد عدم توجه به موارد فرهنگی توسط موتورسواران است.

رییس پلیس راهور استان گلستان خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد تصادفات عامل انسانی دارد و اگر عامل انسانی را حذف کنیم بسیاری از تصادفات کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر در سال گذشته گواهینامه جدید دریافت کردند، این مساله بی تاثیر در تصادفات نیست.

بسطامی تاکید کرد:  همه دستگاه ها باید پای کار بیایند تا شرایط ترافیک بهبود ببخشیم و تصادفات را کاهش دهیم و در تصادفات پلیس ۱۹ درصد نقش دارد و ما بقی تصادفات به دستگاه‌های دیگر مرتبط است، پلیس به تنهایی نمی‌تواند تصادفات را کنترل کند و با رشد خودرو، شهر و رانندگان باید دستگاه‌های دیگر کنار نیروی انتظامی و پلیس راهور باشند.

وی  با اشاره به افزایش حدود ۲۱ هزار خودرو در سال گذشته یادآور شد: در زمان حاضر گلستانی ها ۸۰۰ هزار خودرو دارند.

استان ۲ میلیون نفری گلستان ۱۴ شهرستان دارد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا