مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

باتری‌های آئودی در موتور سه‌چرخه‌های هندی

باتری‌های استفاده‌شده مدل e-tron آئودی با به‌کارگیری در ریکشاهای برقی جانی دوباره می‌گیرند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از همشهری، مشکل بازیافت یا دفع کلی باتری‌های خودروهای برقی باتری‌دار با توجه به گسترش و رونق این نوع خودروها هرروز جدی‌تر می‌شود. حالا شرکت خودورسازی آئودی درصدد است با همکاری با یک استارت‌آپ معروف هندی به نام «نونام» (Nunam) از باتری‌های مصرف‌شده که اصطلاحا به آن باتری‌های دسته دوم می‌گوییم در وسایل نقلیه ظریف‌تر و با برد کوتاه‌تر استفاده کند. شرکت آئودی در حال آزمایش سه ریکشا برقی است که با باتری‌های دسته دوم تغذیه می‌شوند.

پرودیپ چاترجی، موسس نونام  (Nunam) می‌گوید: «باتری‌های قدیمی هنوز هم بسیار قدرتمند هستند. برای وسایل نقلیه با برد و توان‌ کمتر و همینطور وزن کلی کمتر، بسیار امیدوار کننده‌اند. در پروژه زندگی دوم شرکت، ما از باتری‌های در خودروهای برقی باتری‌دار که عمرشان برای کار در این خودروها به سر رسیده، در وسایل نقلیه برقی دیگر استفاده دوباره می‌کنیم؛ ممکن است شما آن را «تحرک برقی» بنامید. به این ترتیب، ما در تلاشیم تا بفهمیم باتری‌ها در این حوزه پرکاربرد چقدر می‌توانند انرژی ارائه دهند.»

آئودی و نونام قصد دارند این پروژه آزمایشی چندکابردی را در اوایل سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی کنند. دو شرکت در آزمایش‌های ریکشاهای برقی بنا دارند که آنها  را به زنان خلاق قرض دهند تا از ریشکاهای برقی برای حمل کالا به بازار و همینطور ارتقای استقلال شغلی‌شان استفاده کنند.

به ادعای آئودی مزیت ریکشاهای برقی احتمالا پر زرق و برق شرکتش نسبت به ریکشاهای برقی موجود که در حال حاضر در خیابان‌های شبه‌قاره جولان می‌دهند، منبع تامین برق آنها است. آئودی اذعان می‌کند مدل‌های موجود در خیابان‌ها  اغلب با باتری اسید-سرب تغذیه می‌شوند و از شبکه برق عمومی به شدت متکی به زغال سنگ شارژ می‌شوند.

راه‌کار نونام برای رهایی از زغال سنگ به منظور تامین برق ریشکاهای برقی، ایجاد یک سیستم شارژ خورشیدی غیرمتمرکز با قرار دادن صفحات خورشیدی در پشت بام شرکای محلی است. این پنل‌ها باتری‌های ثابت ذخیره‌سازی دسته‌دوم مدل e-tron آئودی را در طول روز شارژ می‌کنند و انرژی را در شب، زمانی که از ریکشاها استفاده نمی‌شوند، به آنها منتقل می‌کنند. آب و هوای آفتابی هند بستر آزمایشی بسیار مناسبی را برای این سیستم ایجاد خواهد کرد.

نونام به‌دقت داده‌های پروژه را جمع‌آوری و آنها را در پلتفرم منبع باز Circular Battery منتشر می‌کند. هدف از این اشتراک داده‌ها  تشویق و پیشبرد دیگر پروژه‌های مشابه است. همچنین نونام به دنبال کشف امکان استفاده بالقوه برای بار سوم از این باتری‌های خودروهای برقی است که دیگر برای ریکشاهای برقی هم بی‌کاربرد می‌شوند. این کاربردهای بالقوه می‌تواند شامل امکاناتی نظیر روشنایی LED باشد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
همشهری
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا