مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دو خانه جدید اسکوتر برقی در تهران افتتاح شد

سرپرست معاونت توسعه حمل‌ونقل پاک و آموزش سازمان حمل‌ونقل و ترافیک درباره فعالیت خانه اسکوتر تهران به‌صورت پایلوت و آزمایشی در بوستان‌های پلیس و لاله گفت: «استفاده از اسکوترهای برقی اشتراکی فعلا در مرحله تعیین دستورالعمل صدور پروانه فعالیت شرکت‌های اسکوتر برقی اشتراکی است که تقریبا تکمیل شده است و منتظر نظر پلیس راهور هستیم.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از همشهری، به تازگی «خانه اسکوتر تهران» در بوستان پلیس واقع در منطقه ۴ تهران شروع به فعالیت کرده است. علاوه بر بوستان پلیس، «خانه اسکوتر تهران» در بوستان لاله هم فعال است. 

مهدی حسن‌زاده، مدیر استارت‌آپ «رورو» با بیان اینکه اسکوتربرقی برای سفرهای شهری زیر۵ کیلومتر وسیله حمل‌ونقلی مناسبی محسوب می‌شود، گفت: براساس بررسی‌هایی که در شهر تهران انجام داده‌ایم روزانه حدود ۸ میلیون سفر درون‌شهری تا مسافت ۵ کیلومتر و کمتر انجام می‌شود که اسکوترهای برقی به‌عنوان یک وسیله حمل‌ونقلی پاک و ارزان می‌تواند بخشی از این سفرها را پوشش دهد و یک وسیله نقلیه توجیه‌پذیر و به‌صرفه برای چنین مسافت‌هایی است.

او افزود: برنامه ما فعلا فعالیت در بوستان‌های تهران با هدف ترویج و فرهنگسازی‌ است تا بعد از آن با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و همچنین فرهنگسازی‌ ترافیکی و تأیید پلیس راهور، کم‌کم اسکوترها از فضای بوستان‌ها خارج شده و در سفرهای شهری مورد استفاده قرار گیرد. البته پیش از این، در بوستان آب و آتش و باغ کتاب و دریاچه چیتگر حضور داشتیم.

حسن‌زاده گفت: پلیس راهور نسبت به اسکوترهای برقی و حمل‌ونقل پاک نگاه مثبتی دارد و تنها دغدغه آنها به بحث ایمنی بر می‌گردد. برای شروع باید از محل‌هایی مانند ایستگاه‌های مترو از جمله متروی شهید حقانی که در نزدیکی اماکنی چون باغ کتاب، بوستان آب و آتش و پل طبیعت قرار دارد شروع کنیم. کشورهای توسعه‌یافته در بحث حمل‌ونقل پاک از جمله هلند تا همین ۳۰سال قبل شرایط خوبی نداشتند، اما به مرور با توجه و سرمایه‌گذاری به شرایط امروزی رسیده‌اند. قطعا ما نیز باید گام به گام در این مسیر قدم برداریم.»

اسکوترها در مرحله تعیین دستورالعمل

یعقوب آزاده‌دل، سرپرست معاونت توسعه حمل‌ونقل پاک و آموزش سازمان حمل‌ونقل و ترافیک نیز درباره فعالیت خانه اسکوتر تهران به‌صورت پایلوت و آزمایشی در بوستان‌های پلیس و لاله توضیح داد: استفاده از اسکوترهای برقی اشتراکی فعلا در مرحله تعیین دستورالعمل صدور پروانه فعالیت شرکت‌های اسکوتر برقی اشتراکی است که تقریبا تکمیل شده و منتظر هستیم تا پلیس راهور نظر خودش را اعلام کند. پس از این مرحله، اسکوترهای برقی اشتراکی می‌توانند با دریافت مجوز و کسب استانداردهای لازم مانند دوچرخه‌های اشتراکی در سطح شهر خدمات‌رسانی کنند.

آزاده‌دل درباره اینکه آیا زیرساخت‌ها برای فعالیت اسکوترهای برقی فراهم است می‌گوید: فضای شهر برای تردد ایمن دوچرخه‌ها، اسکوترها و حتی عابران پیاده نیازمند ایمن‌سازی‌ و آرام‌سازی است. به‌ویژه در بحث موتورسیکلت‌ها که رفتارهای پرخطری دارند که این موضوع باید به مرور انجام شود. همچنین در بحث استفاده از اسکوترها و دوچرخه‌های برقی نیز با توجه به اینکه وسایل حمل‌ونقلی جدیدی محسوب می‌شوند، حتما شهروندان نیز نیاز به آموزش دارند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
همشهری
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا