مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شروط شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های برقی توسط پلیس اعلام شد

رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی توضیحاتی را درباره شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت‌های برقی ارائه کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ علی محمدی، درباره وضعیت شماره‌گذاری خودروها از سوی پلیس گفت: شماره‌گذاری خودروها تابع قوانین و مقررات جاری کشور است و بر این اساس هر خودرویی که تائیدیه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت را دریافت کرده و مجوز شماره‌گذاری آن بر اساس ضوابط و چک لیست‌ها از سوی سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست نیز صادر شده باشد، از سوی پلیس شماره‌گذاری خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا سواری سمند سورن پلاس از سوی پلیس شماره‌گذاری می‌شود یا خیر گفت: مجوزهای شماره‌گذاری برای این مدل از خودرو صادر شده و در حال حاضر شماره‌گذاری آن نیز انجام می‌شود.

رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور درباره شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت‌های برقی نیز اظهارکرد:‌در مورد شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت‌های برقی نیز ضوابط و مقررات برابر دیگر وسایل نقلیه است و اگر چنانچه این خودروها مجوز و تائیدیه سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط‌زیست را داشته باشد، پلیس نیز نسبت به شماره‌گذاری آنها اقدام خواهد کرد. این دسته از وسایل نقلیه با توجه به برقی بودن و آلایندگی کم معمولا تائیدیه سازمان حفاظت محیط‌زیست را دریافت می‌کنند، اما ایمنی و مقاومت آنها نیز مهم است که باید سازمان ملی استاندارد آن را بررسی و اعلام کند.

محمدی  درباره اینکه آیا تاکنون خودرو و موتورسیکلت برقی از سوی پلیس شماره‌گذاری شده یا خیر نیز گفت: سابقه درج پلاک و شماره‌گذاری این وسایل نقلیه وجود دارد و مواردی که تائیدیه‌های لازم محیط‌زیست و استاندارد را اخذ کرده بودند، شماره‌گذاری شدند.

وی درباره این تائیدیه‌ها نیز تصریح کرد:‌ هر مدل از خودرویی اعم از برقی، بنزینی، گازسوز و … که بخواهد شماره‌گذاری شود، باید استانداردهای ۸۵ گانه را داشته باشد و سازمان استاندارد باید مستندات آن را برای پلیس ارسال کند. معاونت فنی و مهندسی پلیس راهور این موارد را بررسی کرده و در صورتی که تمام تائیدیه‌ها اخذ شده باشد ما نسبت به شماره‌گذاری اقدام می‌کنیم.

رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور درباره شماره‌گذاری وسایل نقلیه نیز اظهارکرد: در حال حاضر شماره‌گذاری وسایل نقلیه برابر ضوابط و استانداردهای موجود در حال انجام است و پلیس راهور در کم‌ترین زمان ممکن نسبت به ضرب پلاک و نصب آن روی خودروها اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا