مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرهنگ احسان مومنی: تصادف موتورسواران در فصل تابستان افزایش می‌یابد

رییس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت از افزایش آمار تصادفات موتورسیکلت‌ها در فصول گرم سال خبر داد و افزایش دما و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی را دو عامل موثر بر افزایش تعداد و تلفات تصادفات موتوری اعلام کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ احسان مومنی، با اشاره به علت تصادفات موتورسیکلت‌ها در تابستان خاطرنشان کرد: با شروع ایام گرم و فصل تابستان آمارها نشان می‌دهد که تصادفات موتورسیکلت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. تا جایی که می‌توان گفت بالاترین آمار تصادفات منجر به فوت موتورسواران در فصل تابستان اتفاق افتاده و تصادفات موتورسیکلت در این فصل به دلایل گوناگونی مرگبارتر بوده است.

وی با اشاره به تاثیر گرما روی پایین آمدن سطح رعایت نکات ایمنی و هوشیاری گفت: طبق بررسی‌ها افزایش دما و گرمای هوا منجر به تعریق و ایجاد شرایطی سخت و طاقت‌فرسا برای رانندگان می‌شود و در این میان موتورسواران نیز کمتر از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند. این مسئله سبب می‌شود تا بر اثر تصادف و وارد شدن ضربه به سر راننده، احتمال آسیب جدی یا فوت فرد بالاتر برود.

مومنی همچنین با اشاره به تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی و افزایش ریسک آسیب دیدن نوجوانان و دانش‌آموزان در جریان تصادفات موتوری اضافه‌کرد: در فصل تابستان با تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی و افزایش اوقات فراغت دانش‌آموزان و نوجوانان، این قشر از افراد جامعه بیشتر از موتورسیکلت استفاده می‌کنند.  اغلب این افراد نیز به سن قانونی برای استفاده از موتورسیکلت نرسیده‌اند و بدون گواهینامه و تجربه کافی دست به این کار می‌زنند. برای کاهش خطر آسیب‌دیدن نوجوانان و دانش‌آموزان، خواسته ما از خانواده‌ها این است که موتورسیکلت را در اختیار فرزندان خود قرار ندهند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اظهارکرد: توصیه همیشگی ما به رانندگان این است که از کلاه ایمنی استفاده و با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تابستان خوب و بدون حادثه‌ای را تجربه کنند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا