مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محمدعلی نژادیان: مونتاژکنندگان و واردکنندگان مراقب قیمت‌گذاری‌ها و نحوه فروش‌ خود باشند/ اگر امنیت اقتصادی از بین برود همه ضرر می‌کنند

نژاديان: امروز وقت جهاد اقتصادی است. با توجه به وضعیت اقتصادی مردم اگر در همه صنایع کشور، شرکت‌ها در قیمت‌گذاری محصولات خود طبق روال گذشته اقدام کنند، در نتیجه به‌زودی امنیت اقتصادی از بین خواهد رفت و همه ضرر می‌کنند. این انصاف نیست که در شرایط بحرانی اقتصاد کشور عده‌ای برای امنیت کشور خون بدهند و عده‌ای زیر سایه امنیت گل‌های پرپر میهن و به اسم اشتغال‌زایی هر کاری که می‌خواهند انجام دهند.

به گزارش موتورسيكلت نيوز، محمدعلى نژاديان مديرمسئول صنعت موتورسيكلت در یادداشتی نوشت: موتورسیکلت جزو محصولاتی است که طی پنج سال گذشته بیشترین افزایش قیمت را داشته است و با توجه به نكاتى كه در مصاحبه با راديو گفتگو در سال 1400 براى قيمت‌گذارى كالاها و موتورسيكلت بيان كردم و با عنايت به شرايط خاص امروز كشور نیاز است چند نكته را یادآوری کنم:

١- موتورسيكلت تقريبا جزو كالاهايى است كه بيشتر از هر چيز دیگر در ایران قيمت آن طی پنج سال گذشته بالا رفته است و موتورسيكلتى كه حدودا ٢ ميليون تومان قیمت داشت، الان تقريبا به ٣٢ ميليون تومان و حتی بیشتر رسيده است.

٢- درست است كه قيمت‌گذارى موتورسيكلت دستورى نيست، اما در شرايط بحرانى كشور قيمت همه محصولات و كالاها بايد باكنترل و منصفانه تعيين شود. زيرا، در چرخه اقتصاد همه چيز به هم وابسته است. مگر مى‌شود موتورسيكلت گران شود و برروى چرخه اقتصاد تاثير نگذارد؟!

٣- اگر مونتاژكنندگان موتورسيكلت طبق روال قبل پيش بروند و در روند قيمت‌گذارى خود تجديد نظر نكنند در نتيجه در سر يك پيچ تاریخی که دور هم نیست، گير خواهند كرد و نسبت به وصول مطالبات خود با مشكلات جدى مواجه خواهند شد. در واقع تجربه تاریخی ثابت کرده است که در هر صنفی اگر قیمت‌گذاری‌ها منصفانه نباشد یا شرایط اقتصادی مردم و کشور را درست تحلیل نکنند، در نتیجه مكانيزم بازار به‌طور خودکار طوری عمل می‌کند که هر چه اضافه از مشتريان خود گرفته‌اند را پس بگیرد یا به بیان دیگر افرادی که به اشتباه‌ قیمت‌گذاری کرده‌اند را جریمه می‌کند.

4- با توجه به عدم تعادل اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم، فروش‌های بلندمدت آسیب جدی را به شرکت‌ها وارد خواهد کرد.

نكاتى كه بيان شد در درجه اول به نفع خود مونتاژكنندگان است، زيرا اگر رعايت نشود در آينده نزديك با مشكلات بسيار زیادی مواجه خواهند شد. قابل ذکر است که موارد ذکر شده با لحاظ کردن همه مشکلات و موانع این حوزه است. از جمله: کمبود گواهی اسقاط و گران شدن آن، افزایش حقوق و دستمزدها، مشکلاتی که واقع‌بین نبودن قانون هوای پاک برای صنایع ایجاد کرده است، رسیدن قیمت دلار نیمایی به حدود 24 هزار تومان، بخشنامه و دستوراتی که پشت درهای بسته اتخاذ می‌شود و… به هر حال همه این موارد برروی تعداد تولید سرشکن می‌شود و هر چه تعداد (تولید سوده) بالاتر برود، در نتیجه هزینه‌های ثابت کمتر می‌شود.


بیشتر بخوانید:

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
موتورسیکلت نیوز
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا