مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

چالش جدید پیش روی صنعت موتورسیکلت جهان

صنعت موتورسیکلت با سرعتی سریع از چالش‌های جهانی کووید 19 بیرون می‌آید، در حالی که چالش جدیدی در پیش روی دارد. زیرا، سرعت گرمایش جهانی بالاتر از انتظارات دانشمندان است. درنتیجه صنعت برای سرعت بخشیدن به تمام فرآیندهای الکتریکی‌سازی فراخوانده می‌شود و تولیدکنندگان چینی در عرض چند سال رهبری جهانی را بر عهده خواهند گرفت.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در سال 2020، همه‌گیری جهانی کووید 19 یکی از بدترین رکودهای اقتصادی را در یک نسل ایجاد کرد و صنعت حمل‌ونقل یکی از بخش‌هایی بود که به شدت آسیب دید.

در حالی که صنعت خودروهای سبک سقوط کرد، موتورسیکلت‌ها نیز در سال 2020 به‌د‌لیل واکنش ناکافی به بیماری همه‌گیر در چند بازار بزرگ (هند، اندونزی، فیلیپین، پاکستان) حجم فروش خود را از دست دادند. همچنین همه ثروتمندترین بازارهای جهان (ایالات متحده، چین، اروپا، ژاپن و کره از اوج بحران (در سه ماهه دوم 2020) با تقاضای جدید برای تحرک فردی توسط اسکوتر، آندربن، ای‌تی‌وی و موتورسیکلت مواجه شدند.

در نتیجه مسیر جدیدی توسط صنعت موتورسیکلت جهانی در نظر گرفته شده است که از سال 2021 در حال بهبود است و رشد بلندمدتی را آغاز کرده که حجم سالانه 75 میلیون دستگاه را تا سال 2026 پیش‌بینی می‌کند، یعنی 50 درصد بیشتر از امتیاز نهایی سال 2020 است.

با این حال، در حالی که بشر در حال مبارزه با ویروس جهانی است، یک وضعیت اضطراری جدید در پیش است: تغییرات آب و هوا.


بیشتر بخوانید:


جدا از سال 2020، زمانی که انسان‌ها برای مدتی مجبور به خانه‌نشینی شدند، از طی 30 سال گذشته محیط جهانی بدتر شد و دانشمندان به مردم و دولت‌ها هشدار دادند که اقدامات فوری انجام دهند و لابی‌ها در حال بازی با رئیس جمهور سابق ایالات متحده بود تا تمام مدت مأموریت خود، طرح جهانی را به تعویق بیندازد.

در این روزها، در حالی که مناطق وسیعی از زمین توسط آتش‌سوزی‌ها، طوفان‌ها و آبرفت‌ها ویران شده است، جامعه دانشمندان اعلامیه جدیدی می‌دهند. پیش‌بینی‌های قبلی آن‌ها بسیار خوش‌بینانه بود و گرمایش جهانی بیش از انتظارات است: دولت‌ها باید اکنون اقدام کنند.

رهبران کنونی جهانی تقریباً از وضعیت آگاه هستند و در آمریکای شمالی، چین، اروپا، ژاپن، کره، دولت‌ها به‌طور جدی به این موضوع نزدیک می‌شوند، در حالی که تعداد کمی از کشورهای مرتبط (هند، برزیل، روسیه) به این موضوع توجه ندارند.

در چند ماه آینده، ما انتظار داریم که کار سخت‌گیرانه‌تری برای صنعت خودرو، به‌ویژه برای موتورسیکلت‌ها، در جهت تسریع در جایگزینی کل احتراق فسیلی با الکتریسیته در نظر گرفته شود و نه تنها موتورهای وسایل‌نقلیه، بلکه حتی وسایل‌نقلیه و تولید قطعات، مناطق شارژ مجدد، تولید و بازیافت باتری، شبکه شارژ و غیره را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برای صنعت ما، برنامه‌های ضد تغییرات آب و هوایی نشان‌دهنده یک انقلاب جدید است که تولیدکنندگان را مجبور به تغییر یا مرگ می‌کند.

در این چالش، شرکت‌های چینی در موقعیت قطبی قرار دارند و پیش‌بینی می‌شود که رهبری جهانی را در دست بگیرند و طی 10 سال آینده از رهبران فعلی – ژاپنی‌ها و هندی‌ها – که به‌دلایل مختلف بسیار کند هستند به واقعیت واکنش نشان دهند.

دولت چین مجموعه‌ای از اقدامات تاثیرگذار بزرگ را برای برق‌ شدن انجام داده است و اثرات آن در حال حاضر بسیار زیاد است.

اگرچه ژاپن پیشرو در فناوری باتری است، اما سازندگان موتورسیکلت ژاپنی سرمایه‌گذاری واقعی روی برق را به تعویق می‌اندازند. قابل درک است، آن‌ها باید سیستم تولید فعلی -بسیار سودآور- را با یک سیستم جدید در واقع با حاشیه منفی جایگزین کنند. هوندا برای مقابله با کاهش حجم در بازار پررونق خودروهای برقی چین، تنها یک مدل واقعی خودروهای برقی (U-Go، ساخت چین) را برای توزیع چینی معرفی کرده است.

تولیدکنندگان هندی بیش از حد روی خودشان متمرکز هستند و در بازار بزرگ داخلی، توسط دولت برای واردات محافظت می‌شود. در حال حاضر هند از یک رویکرد مشخص برای برقی شدن فاصله زیادی دارد، اما نمی‌توان فرآیند عظیم برق‌ شدن را دوباره به تعویق انداخت.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا