مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تعداد فروش موتورسیکلت اروپا در سه ماهه اول سال 2022 منتشر شد/ صنعت دوچرخ تحت تاثیر کمبود نیمه‌رساناها و افزایش قیمت بنزین است

فروش موتورسیکلت‌های جدید در پنج بازار بزرگ اروپایی (یعنی فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا) افزایش 14.6 درصدی (226.793 دستگاه) را طی سه ماه اول سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال 2021 نشان می‌دهد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا، بیشتر بزرگ‌ترین بازارهای موتورسیکلت اروپایی افزایش فروش داشته‌اند، از جمله بریتانیا که تعداد 27.807 دستگاه فروش داشته و مثبت 56.4 درصد نسبت به سه ماهه مشابه سال 2021 رشد نشان می‌دهد، همچنین آلمان نیز تعداد 54.106 دستگاه فروش داشت که مثبت 30.4درصد رشد داشت و سپس فروش موتورسیکلت در اسپانیا (38،922 دستگاه، +16.3٪) و فرانسه نیز تعداد 45702 دستگاه، +2.3٪) بود. فروش موتورسیکلت در بازار ایتالیا نیز در سه ماهه اول 2022 ثابت ماند و 60.256 دستگاه (-0.4٪) بود.

بازارهای موتورسیکلت اروپایی بسیار قوی هستند و از سال 2020، زمانی که کشورها از قرنطینه اولیه همه گیر کووید 19 در سراسر اروپا خارج شدند، به‌طور مداوم در حال رشد هستند.


بیشتر بخوانید:


بخش موپد نیز در سه ماهه اول سال 2022 عملکرد خوبی داشت. فروش موپدها در مجموع به 57.755 دستگاه در شش بازار بزرگ موتورسیکلت اروپا (یعنی بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند و اسپانیا) رسید. این نشان‌دهنده افزایش 3.5 درصدی نسبت به سه ماهه اول سال 2021 است.

آنتونیو پرلوت، دبیر کل انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا، در مورد وضعیت فعلی این بخش گفت:

ارقام فروش برای سه ماهه اول سال 2022 نشان می‌دهد که ثبت‌نام موتورسیکلت و موپد در بازارهای کلیدی اروپا، به رغم مشکلات تولیدی و لجستیکی ایجاد شده توسط همه‌گیری کووید 19، همچنان قوی باقی مانده است. داده‌های اولیه ماه آوریل نشان‌دهنده کندی جزئی برای برخی از بازارها است که به‌دلیل کمبود نیمه‌رساناها و تأخیر در حمل‌ونقل بر در دسترس بودن برخی از مدل‌ها تأثیر می‌گذارد. فروش در ماه‌های آینده نیز ممکن است تحت تأثیر عواملی مانند افزایش قیمت سوخت و وضعیت کلی اقتصادی در اروپا قرار گیرد. ارقام فروش برای سه ماهه دوم و سوم به ما خواهد گفت که آیا بازارهای موتورسیکلت و موپد در سال 2022 عملکرد خوبی داشته‌اند یا خیر، زیرا بیشترین فروش در بهار و اوایل تابستان انجام می‌شود.

برای دریافت فایل اکسل آمار فروش موتورسیکلت اروپا در سه ماهه اول اینجا را کلیک کنید.


بیشتر بخوانید:

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
ACEM
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا