مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرهنگ «فرخ جمالی» بر بهینه‌سازی پیست موتورسواری همدان تاکید کرد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: این شهرستان نیازمند راه اندازی یک پست موتورسواری جدید و یا توسعه و به روز رسانی مجموعه موجود(پیست فعلی) با هدف استفاده جوانان و نوجوانان علاقه مند در راستای تخلیه انرژی و هیجان موتورسواری و انجام حرکات نمایشی به صوت ایمن و کنترل شده، است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ «فرخ جمالی» اظهار داشت: درصد بالایی از موتورسواران را قشر جوان جامعه تشکیل می دهند که علاقه زیادی به انجام حرکات نمایشی از جمله تک چرخ و تردد با سرعت بالا دارند که وجود یک پیست ایمن به خوبی می تواند زمینه برای حضور این افراد، فعالیت ورزشی و تخلیه انرژی این افراد را فراهم کند.

وی اضافه کرد: معابر درون شهری مکان مناسبی برای انجام این قبیل حرکات، تردد با سرعت بالا و لایی کشیدن از بین خودروها نیست بنابراین باید مکان پیش بینی شده برای موتورسوارن، توسعه و به روز رسانی شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: هم اینک تنها دارندگان موتورکراس امکان استفاده از پیست موتورسواری موجود در منطقه آبشینه شهر همدان را دارند در حالیکه میزان علاقه مندی و استقبال دارندگان موتور ۱۲۵ سی سی برای حضور در پیست بالا است.

سرهنگ جمالی افزود: باید با توسعه پیست موجود، محلی هم در این مکان برای تردد و انجام حرکات نمایشی دارندگان موتور ۱۲۵ سی سی در نظر گرفته شود همچنین نسبت به کنترل افراد حاضر در پیست، اجباری شدن استفاده از لباس فرم و کلاه ایمنی و حضور اورژانس اقدام لازم صورت گیرد.

 وی گفت: فردی که قصد حضور در پیست موتورسواری منطقه «آبشینه» را دارد باید ابتدا وارد جاده پر ترافیک و حادثه خیز سپس از یک راه روستایی برای رسیدن به مقصد استفاده کند که از منظر پلیس این مسیر برای تردد موتور سوار ایمن نیست.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان خواستار ایجاد پیست جدید، مجهز، با دسترس آسان و به روز در نزدیکی شهر همدان برای استفاده از موتورسواران علاقه‌مند به انجام حرکات نمایشی و تخلیه هیجان جوانان شد.

سرهنگ جمالی اظهار داشت: نبود پیست موتورسواری مناسب سبب شده برخی اوقات شاهد تردد موتورسیکلت با سرعت های بالا و حرکات نمایشی، تک چرخ زدن و دیگر حرکات حادثه ساز شویم که هر یک از این حرکات به تنهایی می تواند سبب برور سانحه فوتی و قطع عضو و آسیب و صدمه بدنی به موتورسوار و ترک نشین شود.

به گفته سرهنگ جمالی، ساعت یک و نیم بامداد جمعه گذشته جوان ۱۷ ساله ای در میدان باباطاهر همدان اقدام به تک چرخ زدن با موتورسیکلت کرد که به علت ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه دچار سانحه شد به رغم انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست داد.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون سه موتورسوار در سوانح رانندگی درون شهری شهرستان همدان جان خود را از دست داده است که نسبت به مدت زمان سال گذشته سه برابر افزایش داشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با بیان اینکه شمار تصادف موتورسیکلت سیر صعودی داشته است ادامه داد: همه ساله با گرم شدن و افزایش میزان استفاده از موتورسیکلت شمار سوانح این وسیله نقلیه نیز افزایش می یابد.

سرهنگ جمالی تصریح کرد: با توجه به افزایش تردد موتورسواران بدون گواهینامه و کلاه ایمنی طرح های پلیس راهور آغاز و روز گذشته ۳۰ دستگاه موتورسیکلت توقیف و راهی پارکینگ شد.

۱۹۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در همدان تردد دارند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا