مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دوربین‌های سطح شهر قم برای ثبت تخلف راکبان موتورسیکلت فعال شد

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه اعمال قانون به‌روزترین ابزار کنترل رفتار ترافیکی است گفت: فعال کردن دوربین‌های سطح شهر و اعمال قانون در خصوص راکبان متخلف موتور سیکلت در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، عصر شنبه، حسین شعبان‌زاده با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های مهم حوزه ترافیک در سال‌های گذشته و سال جاری موضوع ساماندهی آمد و شد موتورسیکلت‌ها است اظهار داشت: در این موضوع، وضعیت بسیار آشفته‌ای را در سطح شهر داریم که راهکارهای مناسبی هم برای کنترل آن در گذشته اجرا نشده است.

وی ادامه داد: در این خصوص اصلاح فرهنگ ترافیکی باید در این قشر ایجاد شود و ما در سال جاری با جدیت در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

مدیرعامل ترافیک قم با بیان اینکه در هسته مرکزی شهر با کمبود پارکینگ برای موتورسیکلت‌ها مواجه هستیم، گفت: امسال کارهای خوبی در این زمینه پیش‌بینی‌شده تا بتوانیم آشفتگی‌های موجود را ساماندهی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح فرهنگ ترافیکی مربوط به یک نهاد و ارگان در شهر نیست، تصریح کرد: این موضوع چالش بزرگی است که باید با عزم جمعی به آن رسیدگی کنیم.

شعبان زاده با بیان اینکه اعمال قانون به‌روزترین ابزار کنترل رفتار ترافیکی در دنیا است، گفت: فعال کردن دوربین‌های سطح شهر و اعمال قانون در خصوص راکبان متخلف موضوع مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تعداد موتورها روزبه‌روز در شهر در حال افزایش است و حرکت‌ها و رفتار برخی راکبان موتورسیکلت واقعا برای خودشان و همشهریان خطرآفرین است و بیشترین آمار جان‌باختگان را در این حوزه داریم.

شعبان‌زاده خاطرنشان کرد: باید از طریق رسانه‌ها تذکرهای لازم به رانندگان به‌ویژه راکبان موتورسیکلت ارایه شود و در کنار فرهنگ‌سازی ما نیز با اعمال قانون راکبان متخلف به دنبال اصلاح رفتار ترافیکی در شهر خواهیم بود.

۹۵ درصد بودجه اتوبوسرانی قم تحقق یافت

 سرپرست سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم نیز با اشاره به بودجه ۶۰۰ میلیارد ریالی سازمان در سال گذشته گفت: نزدیک به ۹۵ درصد این بودجه محقق شد.

 محمدصادق زمانی با اشاره به عملکرد مالی و بودجه‌ای سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم افزود بودجه سال ۱۴۰۰ با مصوبه شورای اسلامی شهر قم عددی بالغ‌ بر۶۲۲ میلیارد ریال بود که در اصلاحیه به ۶۰۰ میلیارد ریال کاهش پیدا کرد.

وی میزان تحقق این بودجه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: از این مبلغ بیش از ۵۸۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال محقق شده که نزدیک به ۹۵ درصد است.

سرپرست اتوبوس‌رانی قم ادامه داد: درآمد سازمان که بهای خدمات به شهروندان و موسسه‌ها بوده نیز باید ۱۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می‌بود که ۱۷۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال آن محقق شد که ۹۹ درصد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه درآمدهای حاصل از اموال نیز ۹۵ درصد محقق شده است تصریح کرد: در این زمینه کمک‌های اعطایی دولت به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال پیش‌بینی‌ شده بود که محقق نشد.

زمانی از کمک ۳۹۰ میلیارد ریالی شهرداری مرکز به سازمان در سال گذشته و تحقق ۹۶ درصدی این بودجه خبر داد و افزود: در سال گذشته حدود ۶۷ میلیارد ریال هزینه پرسنلی با ۸۷ درصد از سهم بودجه محقق شده است.

وی عمده هزینه‌های پرسنلی سازمان را پرداخت حقوق رانندگان دانست و یادآور شد: هزینه‌های سرمایه‌ای نیز ۱۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال پیش‌بینی شده بود که هشت میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال آن برابر با ۷۱ درصد تحقق پیدا کرد.

وی اضافه کرد: هزینه‌های انتقالی نیز ۲۸ میلیارد و ۷۰۰  میلیون ریال به‌عنوان دیون پیش‌بینی شده که بیش از ۳۰ میلیارد ریال آن محقق شده که حاکی از ۱۰۵ درصد تحقق می‌باشد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا