مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفی موتورسیکلت سوپراسپرت RC 390 کی‌تی‌ام مدل 2018

به گزارش موتورسیکلت نیوز، شرکت KTM‌ در سال 1396 از موتورسیکلت سوپراسپرت جدید خود در کلاس SSP300 رونمایی کرد. KTM قبل از معرفی مدل محبوب RC 390، چند موتورسیکلت مسابقه‌ای مانند RC250R Moto3 نیز تولید کرده بود. از ابتدای معرفی این موتورسیکلت تاکنون، بارها بهبود داده شده و تغییراتی در آن ایجاد شده است. در بین موتوسیکلت‌های تازه معرفی شده در کلاس 300 سوپراسپرت، نام محصولاتی مانند نینجا 400 کاوازاکی به چشم می‌خورد و به نظر می‌رسد که KTM نیز بار دیگر تلاش‌های خود را برای ماندن در جایگاه نخست موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای کم حجم انجام می‌دهد. به همین علت KTM از موتورسیکلت RC 390 R همراه با کیت مسابقه‌ای سوپراسپرت 300 رونمایی کرد.

تولید نسخه RC جدید دقیقا به ۵۰۰ دستگاه محدود می‌شود که هر دستگاه مجهز به مجموعه‌ای از ارتقاهای سخت‌افزاری است. این کیت شامل سیستم تعلیق WP در جلو و عقب، دسته‌های کلاچ و ترمز تاشو ماشین‌کاری شده با دستگاه CNC، پیشرانه تیون‌شده به طور ویژه، کیت گرافیکی بازطراحی شده و دسته‌های فرمان کاملا جدید است که به موتورسوار اجازه می‌دهد موقعیت تهاجمی‌تری داشته باشد. قیمت پیشنهادی شرکت سازنده برای موتورسیکلت سوپراسپرت جدید RC 390 R از ۱۰،۵۰۰ دلار شروع می‌شود.

KTM علاوه بر تجهیزات استاندارد موتورسیکلت، ۵۰ کیت مختلف SSP300 برای افزایش عملکرد آن ارائه کرده که قادر است بهبهود چشم‌گیری برای کارکرد آن فراهم کند؛ کیت گفته شده به همراه 390 R، هر دو مخصوص مسابقه هستند. کیت نسخه محدود شامل ۲۳۰ قسمت است که به صورت جداگانه طراحی شده تا موتورسیکلت RC 390 R را به رقیب مناسبی در کلاس SSP300 تبدیل کند. اشتباه نکنید، آن‌چه KTM در اینجا ارائه می‌دهد یک کیت واقعی و در سطح حرفه‌ای مسابقه خواهد بود.

۵۰ کیت شامل سیستم اگزوز تیتانیومی آکراپوویچ SSP300EVO02، واحد کنترل الکترونیکی کاملا مسابقه‌ای، کلاچ لغزشی STM، تعویض دنده سریع، پوشش سیم‌کشی، مجموعه‌ای از رینگ‌های اضافی، سیستم خنک‌کننده پیشرفته FEBUR، بدنه کاملا ساخته شده از مواد سبک وزن نامشخص و البته ده‌ها گزینه‌ی مختلف دنده خواهد بود. همان‌طور که ممکن است انتظار داشته باشید، خرید کیت مسابقه حرفه‌ای به هیچ وجه ارزان نیست، و هر یک از این ۵۰ کیت مسابقه ۱۳،۶۷۵ دلار قیمت دارد و در حقیقت قیمتی بیش از خود موتورسیکلت خواهد داشت. 

متاسفانه کیت جدید فقط روی نسخه R مدل جدید 390 سازگار است و نمی‌تواند به مدل قدیمی‌تر RC 390 متصل شود. این موتورسیکلت قطعا برای مسافرت روزانه یا گردش مناسب نیست، اما اگر کسی هدفش مسابقات سطح بالا در کلاس 300 باشد، ممکن است گزینه خوب و قابل اتکایی از آب دربیاید.

نویسنده: ابوالقاسم اسلامی

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا