مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مصطفی صفرخانی: به دلیل عدم نظارت متاسفانه اجناس از کیفت مناسبی برخوردار نیستند

رئیس انجمن تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران‌ با اشاره به چالش‌های جدی این حوزه می‌گوید: واردات بی کیفیت مواد اولیه، فعالیت زیرزمینی تولیدکنندگان تهرانی، افزایش سرسا‌م‌آور قیمت‌ها طبق نرخ ارز و عدم نظارت دولت بر عملکرد این حوزه مهم‌ترین چالش‌های این صنف است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از گسترش، این روزها، دغدغه تولیدکنندگان قطعات دوچرخه و موتورسیکلت، فعالان این حوزه را نگران کرده است از سویی نبود نظارت بر تولید و واردات و از سوی دیگر افزایش غیر منطقی قیمت ها بر مبنای دلار تولیدات این محصولات را با موانع جدی مواجه کرده است.رئیس انجمن تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران‌، از انتقاد فعالان این حوزه سخن به میان آورده و می‌گوید: این صنعت نیازمند حمایت دولت است. درباره اما و اگرها و مشکلات تولیدکنندگان قطعات دوچرخه و موتورسیکلت، با مصطفی صفرخانی، گفتگو کرده ایم که در ادامه می خوانید. با گسترش نیوز همراه باشید.

مصطفی صفرخانی رئیس انجمن تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران در گفت‌وگو با گسترش نیوز خاطرنشان کرد: «در تهران چیزی به اسم تولید نداریم و از آن جایی که راه اندازی کارگاه در این شهر بسیار گران تمام می‌شود اکثر صنعتگران به شکل زیرزمینی مشغول مونتاژ مواد اولیه واردات هستند که این به نوبه خود مشکلاتی را به دنبال دارد».

وی با اشاره به این که زمین کارگاه را از ۵۰ به ۳۰ متر کاهش دادیم تا بتوانیم فعالیت تولیدکننده را درچارچوب منطقی و مجاز حفظ کنیم ادامه داد: «تلاش کردیم با ایجاد تسهیلاتی، راه های توسعه این حوزه را باز کنیم اما تولیدکنندگان به فعالیت خود در قالب زیرزمینی ادامه دادند و راه اندازی کارگاه های کوچک هم برای آن ها به صرفه نبود در نتیجه تولید این محصولات در تهران محدود است».

وی درخصوص تولیدات موتورسیکلت و دوچرخه در کشور گفت: «اکثر کارگاه های مونتاژ در خارج از تهران و در شهرک های صنعتی همچون قم و فشافویه مشغول به فعالیت هستند اما با مشکلات عمده ای مواجه اند که از آن جمله می توان به عدم نظارت دولت اشاره کرد».

رئیس انجمن تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که تولید بدون حمایت دولت امکان پذیر نیست یادآور شد: « از کشورهای چین و هند واردات مواد اولیه این محصولات انجام می شود، اما به دلیل عدم نظارت متاسفانه اجناس از کیفت مناسبی برخوردار نیستند. همچنین با افزایش نرخ دلار، قیمت ها به صورت سرسام آوری افزایش پیدا می کند در حالیکه با کاهش نرخ دلار قیمت مواد اولیه در بازار کاهش نخواهد داشت».

صفرخانی با اشاره به این که طی دو سال گذشته با ۲۰۰ هزار تومان تعمیرات موتورسیکلت انجام می‌شد اما امروز با ۲ میلیون تومان، انجام می شود اضافه کرد: «در شرایط کنونی تنها مصرف کنندگان متضرر خواهند شد و در نهایت بازار این محصولات هم با مشکل مواجه می شود».

وی احتکار مواد اولیه را از دیگر دلایلی دانست که بازار را دستخوش گرانی و ورشکستگی کرده است و افزود: « بازار آشفته ، مشتریان درمانده و قیمت ها سر به فلک کشیده است و تنوع تولیدات موتور در دنیا و همگام نبودن با تکنولوژی روز دنیا این صنعت و تولیدات آن را به چالش های جدی کشانده است».

رئیس انجمن تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران در خاتمه با اشاره به این که تولیدات باید شناسنامه دار باشند عنوان کرد: «باید با نظارت دولت جنس با کیفیت وارد کرده و تولیدات شناسنامه دار عرضه کرد تا در صورت ایجاد مشکل از برند موتورسیکلت یا دوچرخه بتوان تولید کننده آن را شناسایی کرده و مشکلات این حوزه را به حداقل برسانیم».

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
گسترش
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. واقعا چرا هیچوقت ودرهیج جا راه حلی وتغییری برای حل مشکلات ومعضلات پیدا نمیشه؟
    به راستی مقصرچه کسی ویاکسانی هستند؟!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا