مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

پرونده پلاک گذاری موتورهای شارژی کیش تا ۲ ماه دیگر بسته می شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی جزیره کیش گفت: تلاش می شود تا ۲ ماه دیگر با  پروند مرحله پلاک گذاری طرح ساماندهی موتورسیکلت های شارژی در این جزیره بسته شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ مهدی توانگر اظهار داشت: از پاییز سال گذشته تا کنون بیش از سه هزار و ۶۰۰ دستگاه موتورسیکلت شارژی در این جزیره پلاک گذاری شده که انتظار می رود حدود ۷۰ درصد این وسیله نقلیه این جزیره باشد.

وی اضافه کرد: هم اکنون با همکاری شرکت عمران، آب و خدمات جزیره کیش روزانه بیش از ۵۰ دستگاه موتورسیکلت شارژی در این جزیره پس از اخذ نوبت در سامانه ترافیک جزیره به آدرس traffic.kish.ir پلاک گذاری انجام می شود.

توانگر یادآور شد: تلاش می کنیم با همکاری و مشارکت کیشوندان پرونده پلاک گذاری موتورسیکلت های شارژی را تا ۳ ماه آینده به اتمام برسانیم و پس از آن وارد مراحل بعدی ساماندهی این وسیله نقلیه شویم.

وی با بیان اینکه پلاک گذاری، الزام به همراه داشتن کلاه ایمنی و گواهینامه حین رانندگی و خرید فروش با پلاک و تعیین محدودیت تعداد موتورسیکلت در جزیره و الزام بیمه شخص ثالث از مراحل و اولویت های طرح ساماندهی است افزود: هم اکنون الزام استفاده از کلاه ایمنی برای راکب و سرنشین و پلاک گذاری به مرحله اجرا رسیده و موتورسیکلت های فاقد پلاک و همچنین دستگاه هایی که راکب آن از کلاه ایمنی استفاده نکند توقیف می شود.

رییس پلیس راهور کیش یادآور شد: در خصوص اجرای طرح خرید و فروش موتورسیکلت ها با پلاک انتظامی نیز این پلیس بخشنامه مربوطه را به مراکز فروش اعلام و کرده و در حال بررسی اجرای این بخش در مراکز فروش هستیم.

وی در خصوص الزام استفاده از گواهینامه نیز گفت: از پاییز سال گذشته در آموزشگاه راهنمایی و رانندگی این جزیره تسهیلاتی ویژه برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت ایجاد شده و به زودی اجرای کامل این بخش به همراه تعیین محدودیت برای تعدادموتورسیکلت ها در جزیره در شورای ترافیک بررسی خواهد شد.
از چند سال گذشته واردات موتورسیکلت های شارژی به جزیره کیش آغار شد و تا پاییز سال گذشته این روند و استفاده از آن بدون هیچ گونه نظارتی انجام می شد به گونه ای که طبق اعلام پلیس راهور در بیش از ۵۰ درصد تصادفات این جزئ ه موتوسیکلت ها نقش داشته اند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا