مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اهمیت رسانه برای کارآفرین مطرح قرن

شرکت توییتر روز دوشنبه اعلام کرد که با فروختن خودش به ایالان ماسک در معامله‌ای که قیمت آن حدود ۴۴ میلیارد دلار است، موافقت کرده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از همشهری، این معامله پایانی بر یک چرخه خبری طوفانی است که در آن مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس به یکی از بزگترین سهامداران شرکت توییتر بدل می‌شود. توییتر ابتدا به ماسک یک کرسی در هیات مدیره را پیشنهاد کرد و او با رد این پیشنهاد در مقابل پیشنهاد خرید کل این شرکت را دارد و همه این وقایع در کمتر از یک ماه رخ داده ست.

این معامله پس از آن انجام شد که ماسک هفته گذشته اعلام کرد به دنبال کسب اعتباری ۴۶.۵ میلیارد دلاری برای تصاحب توییتر است. هیات مدیره توییتر روی یکشنبه دیدار کردند تا پیشنهاد ماسک را ارزیابی کنند.

ماسک روز دوشنبه در توییتر نوشت: «امیدوارم که حتی بدترین منتقدان من نیز در توییتر بمانند، زبرا آنچه مهم است، آزادی بیان است.»

این معامله ثروتمندترین مرد جهان را عهده‌دار یکی از تاثیرگذارترین پلتفرم‌های رسانه‌ای جهان می‌کند. ماسک در روزهای اخیر مرتبا تاکید کرده است که هدفش تقویت ازادی بیان در این پلتفرم و «آزادسازی توان‌های بالقوه فوق‌العاده توییتر است.»

هیات مدیره توییتر در ابتدای تلاش ماسک  با فعال کردن یک گزینه به اصطلاح «قرص سمی» تلاش کرد که از تصاحب آن بدون موافقت هیات مدیره جلوگیری کند. همچنین پرسش‌های در این باره مطرح بود که آیا این شرکت بدنبال خریدار دیگری خواهد گشت یا نه.

کارشناسان مالی می‌گوید موافقت هیات مدیره توییتر ممکن است ناشی از درک این موضوع باشد که یافتن جایگزینی برای «شوالیه سفید» ممکن است مشکل باشد، به صخصوص که قیمت‌های سهام شرکت‌های رسانه اجتماعی در هفته‌ها و ماه‌های اخیر در حال نزول بوده‌اند.

این معامله اداره توییتر به صورت یک شرکت سهامی عام را که از سال ۲۰۱۳ با ارائه اولیه سهامش آغاز شد، پایان می‌دهد و آن را به صورت یک شرکت خصوصی در می‌آورد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
همشهری
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا