مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

طرح تسهیل ترخیص خودروهای ترخیصی تا پایان ماه رمضان اجرا می‌شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد تسهیلات ویژه برای ترخیص خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی که فاقد دستورقضایی هستند تا عیدسعید فطر ادامه دارد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر، درباره تسهیلات پلیس برای ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی گفت: توجه داشته باشید که این تسهیلات برای ترخیص خودرو و موتورسیکلت‌هایی است که فاقد دستور قضایی هستند و اگر دستور قضایی برای توقیف وسیله‌ای وجود داشته باشد، ترخیص آن دارای مراحل و شرایط دیگری است.

وی با بیان اینکه از عید نوروز تا عید سعید فطر تسهیلاتی برای ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی اجرا شده است، ادامه داد: در این طرح تسهیلاتی نظیر  تقسیط جرایم، حذف دیون دولتی و… پیش بینی شده است تا خودروها و موتورسیکلت‌هایی که مدت‌هاست در پارکینگ‌ها مانده‌اند ترخیص شوند. همچنین نرخ پارکینگ‌ها نیز با توجه به اینکه مربوط به بخش خصوصی است، حذف نشده اما شامل تخفیف شده و با قیمت سال‌ ۹۴ محاسبه می‌شود.

هادیانفر افزود: ما حتی گفتیم در مورد موتورسیکلت‌ها شروطی نظیر عوارض شهرداری، بیمه نامه، گواهی نامه و …  را در هنگام ترخیص حذف کنند. گفتیم اگر فردی گواهی نامه نداشت موتورسیکلت را به او بدهند، اما اجازه سوار شدن بر آن را ندارد و باید با وانت آن را حمل کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی درباره اینکه چگونه می‌توان نسبت به استفاده از این تسهیلات برای ترخیص خودرو و موتورسیکلت استفاده کرد، یادآور شد: شهروندان تا عید فطر فرصت دارند که به همراه مدارک وسیله نقلیه خود به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کرده یا با استفاده از نرم افزار “پلیس من” نسبت به ترخیص خودرو یا موتورسیکلت توقیفی خود اقدام کرده و با مراجعه به پارکینگ‌ها و ستادهای ترخیص وسیله را ترخیص کنند.

وی همچنین به یکی از مزیت‌های نرم افزار “پلیس من” اشاره کرد و گفت: تخلفات رانندگی آنان که از طریق دوربین‌های جاده‌ای به ثبت رسیده است، با نرم افزار کاربردی “پلیس من” قابل رویت است و افرادی که نسبت به نصب این نرم افزار اقدام کرده‌اند می‌توانند علاوه بر مواردی نظیر استعلام خلافی و نمره منفی، تصاویر دوربین تخلفات رانندگی مربوط به خودروی خود را نیز مشاهد کنند. 

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا