مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده نیازمند مشوق‌های انگیزشی است

نایب رئیس انجمن اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده گفت: تقاضای اسقاط به دلیل پایین بودن قیمت اسقاط و افزایش قیمت موتورسیکلت در بازار کاهش یافته و حرکت در این راستا نیازمند عوامل انگیزشی از جمله ارائه تسهیلات است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرخودرو، نایب رئیس انجمن اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده گفت: تقاضای اسقاط به دلیل پایین بودن قیمت اسقاط و افزایش قیمت موتورسیکلت در بازار کاهش یافته و حرکت در این راستا نیازمند عوامل انگیزشی از جمله ارائه تسهیلات است.

داوود کریمی اظهار داشت: جایگزین شدن خودروی اسقاطی با موتورسیکلت موقت است و تولیدکنندگان باید نسبت به از رده خارج سازی موتورسیکلت اقدام نمایند. تصمیم و راهکار اتخاذی مبنی بر اسقاط تدریجی به عنوان مثال اسقاط سالانه 10 درصد بوده تا اسقاط صد در صدی حاصل شود.

وی با بیان اینکه به دلیل وجود مشکلات نرم‌افزاری در سامانه اسقاط موتورسیکلت میان ستاد حمل‌ونقل سوخت کشور و پلیس راهور ناجا، زمینه اسقاط تا اواخر سال گذشته مهیا نبوده است، افزود: اکنون بستر نرم‌افزاری اسقاط موتورسیکلت به طور تقریبی فراهم شده اما یکی از مشکلات این است که گواهی اسقاط موتورسیکلت در شیوه معادل‌سازی با خودرو اکنون یک میلیون تومان است اما در اسقاط موتورسیکلت، گواهی اسقاط 6 تا 7 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

نایب رئیس انجمن اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده گفت: متقاضی اسقاط موتورسیکلت به دلیل پایین بودن قیمت اسقاط و بالا بودن قیمت موتورسیکلت در بازار کاهش یافته و حرکت در این راستا نیازمند اعمال مشوق‌های انگیزشی از جمله ارائه تسهیلات است.

کریمی در پایان در خصوص اسقاط صوری خودروهای فرسوده خاطرنشان کرد: خودروهایی که در سال‌های گذشته اسقاط شده و گواهی اسقاط آنها مورد مصرف قرار گرفته، متاسفانه گواهی‌ این خودروها با ترفندها و فرآیندهایی زنده می‌شود و مجددا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبر خودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا