مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شرکت کانادایی «کن‌ام» به مناسبت 50 سالگی خود دو موتورسیکلت برقی روانه بازار می‌کند

«کن‌ام» اعلام کرد که دو موتورسیکلت الکتریکی جدید را برای سواری در داخل و خارج از جاده عرضه خواهد کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بی‌آرپی (BRP)، شرکت مادر برند تاریخی کن‌ام (Can-Am)، به تازگی اعلام کرده است که با چرخشی جدید به ریشه‌های خود خانواده جدیدی را راه‌اندازی می‌کند و با دو موتورسیکلت تمام الکتریکی بازمی گردد.

طرفداران کن‌ام ممکن است به یاد داشته باشند که این برند در سال 1973 شروع به کار کرد و مجموعه‌ای از دوچرخه‌های خاکی با کارایی بالا ساخت.

دوچرخه‌ها و راکبان آن‌ها قهرمانی‌هایی را در چپ و راست به‌دست آوردند، اگرچه کن‌ام به تولید موتورسیکلت در دهه 1980 پایان داد. اما، در اوایل دهه 2000، ای‌تی‌وی‌های تولید شده توسط کن‌ام و همچنین سایر وسایل‌نقلیه تخصصی مانند کن‌ام اسپایدر سه چرخ (که بی‌آر‌پی قبلاً یک نسخه مفهومی الکتریکی از آن تولید می‌کرد) مشاهده شد. اما، موتورسیکلت‌های برقی آینده مطمئناً اتحاد مجدد بسیار مناسب‌تری برای این برند و منشاء دوچرخ آن خواهند بود.

کلیپ ویدیویی 53 ثانیه‌ای که 25 مارس 2022 توسط این شرکت منتشر شد، نگاهی اجمالی به شروع کار کن‌ام و این‌که این برند اکنون در آینده الکتریکی خود به کجا می‌رود را نشان می‌دهد.

همان‌طور که رئیس و مدیر عامل بی‌آر‌پی خوزه بویزولی در بیانیه‌ای توضیح داد:

با تغییر صنعت موتورسیکلت به برقی، ما فرصتی را دیدیم تا میراث موتورسیکلت خود را بازیابیم و دوباره وارد بازار شویم. این دسته محصول جدید برای ما بسیار مهم است و ما از این‌که موتورسیکلت‌های کن‌ام اولین مدل‌های برقی بی‌آر‌پی هستند که برای مصرف‌کنندگان تایید شده‌اند، هیجان‌زده هستیم. بسیاری از ما خاطرات بسیار خوبی از سوار شدن بر مدل‌های اولیه دوچرخه‌های خاکی داریم، و اکنون مشتاقانه منتظریم تا تاریخ غنی برند کن‌ام را برای الهام بخشیدن و تحت تأثیر قرار دادن نسل جدیدی از موتورسواران و علاقه‌مندان به وسایل‌نقلیه الکتریکی بنا کنیم.

کن‌ام هیچ اطلاعات دقیقی در مورد موتورسیکلت‌های برقی آینده منتشر نکرده است و فقط می گوید:

موتورسواران می‌توانند انتظار داشته باشند که این موتورسیکلت‌های برقی پیشرفته کن‌ام برای رفت‌وآمدهای روزمره عالی باشند.

برش‌های سریع در ویدیوی تیزر چیزی را نشان می‌دهد که به‌نظر می‌رسد یک دوچرخ خیابانی نیکد است، تا حدودی شبیه به آن‌هایی که توسط زیرو (Zero) تولید شده است. برخلاف زیرو، ما می‌توانیم یک بازو یک طرفه در عقب، یک صفحه نمایش بزرگ در اندازه تبلت و چیزی که به‌نظر می‌رسد یک زین تک‌نفره باشد، ببینیم.

دوچرخ خیابانی می‌تواند یک موتورسیکلت الکتریکی با فرمت کوچک‌تر باشد که به یک روند رو به رشد در آمریکای شمالی می‌پیوندد. ما نتوانستیم هیچ عکس نزدیکی از موتورسیکلت برقی آفرود آینده این شرکت ببینیم، اما بازی با نور روی تصویر تیزر به نشان دادن چند سرنخ بیشتر در مورد دوچرخ برقی خاکی کمک می‌کند.

به هر حال، بی‌آر‌پی دارایی‌های باقی‌مانده یک شرکت معروف دوچرخ‌های الکتریکی در کالفرنیا را در اواخر سال 2018 جمع‌آوری کرد.

و بی‌آر‌پی همچنین قبلاً متعهد به برقی‌سازی وسایل‌نقلیه مختلف این برند از موتورسیکلت گرفته تا جت اسکی و ماشین‌های برفی بوده است، حتی نمونه‌های اولیه را به نمایش گذاشته است.

برای کسانی که مشتاق این هستند که در نهایت پای خود را روی کن‌ام برقی بیندازند، باید اسب‌های خود را کمی بیشتر نگه دارید. این شرکت انتظار دارد که موتورسیکلت‌های الکتریکی جدید در اواسط سال 2024 در دسترس باشند.


بیشتر بخوانید:

معادلات «پولاریس» و «زیرو» به هم ریخت/ سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری BRP کانادا برای برقی کردن هر یک از محصولات خود

معرفى ماوریک X Turbo R

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
Electrek
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا