مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی فروش ATV در جهان/ برند «پولاریس» رهبر بازار است

بزرگترین تولیدکننده چهار چرخ در جهان، پولاریس آمریکایی است که به لطف روند مثبت در بازار آمریکای شمالی، سال‌ها در حال رشد است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، صنعت این وسایل‌نقلیه پس از ثبت رکورد در سال 2020 با تعداد 874 هزار دستگاه فروش در سطح جهان، در سال 2021 فروش خود را از دست داد و فروش نسبتاً کاهش یافت و سال را درست زیر 850 هزار دستگاه به پایان رساند.

روند بازار جهانی ATV و RUV

این بخش از سال 2012 سال به سال در حال رشد است و در سال 2020 به هشتمین رکورد تاریخ متوالی رسید. بنابراین، بخش ATV تقریباً پایدار است در حالی که بخش وسایل‌نقلیه تفریحی به سرعت در حال رشد است و فروش در سال 2021 در مقایسه با سال 2012 تقریباً دو برابر شده است.

فروش تقریباً در همه جا ضعیف‌تر از سال قبل بوده است و با افزایش دو رقمی تنها در چین و با افزایش 2.8 درصدی اروپا مواجه بود و البته کاهش شدید در استرالیا پس از معرفی قوانین ایمنی جدید گزارش شده است.

بازیکن دوم کن‌ام با فاصله زیاد از لیدر است. همچنین هوندا با فروش بیش از 100 هزار دستگاه اسپرت در سال گذشته در رده سوم قرار دارد.

در بین 10 برند برتر، یک برند دیگر آمریکای شمالی (Arctic cat)، دو برند ژاپنی (کاواساکی و یاماها) و 4 برند چینی (رانتونگ پاور، لینهای، هیسون و سی‌اف موتو) و در کمال تعجب، یکی مکزیکی، ایتالیکا وجود دارد.

با جستجو در اینترنت، وب‌سایت‌های زیادی را یافتیم که «تحقیقات بازار» را در این صنعت انجام می‌دهند و حدس می‌زنیم که چگونه می‌توانند اطلاعات مفیدی در مورد حجم بازار، روندها، پیش‌بینی‌ها، بدون شروع از داده‌های واقعی ارائه دهند. اما، همه برندها آمارهای خود را اعلام نمی‌کنند. به‌عنوان مثال، در بزرگ‌ترین بازار ATV/RUV در جهان، ایالات متحده آمریکا، در 18 ایالت این وسایل‌نقلیه ثبت نشده‌اند و در نتیجه اطلاعات موجود حدود 80٪ از کل فروش ایالات متحده را نشان می دهد.

وسیله‌نقلیه (ATV)، که به‌عنوان وسیله‌نقلیه سبک (LUV)، یا به سادگی چهارچرخ نیز شناخته می شود، همان‌طور که توسط موسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) تعریف شده است. وسیله‌نقلیه‌ای است که روی لاستیک‌های کم فشار حرکت می‌کند، با یک صندلی همراه با فرمان که توسط راننده کنترل می‌شود. همان‌طور که از نام آن پیداست، این خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که نسبت به بسیاری از وسایل‌نقلیه دیگر، انواع وسیع‌تری از زمین را مدیریت کند.

راننده بر روی این وسایل‌نقلیه می‌نشیند و مانند یک موتورسیکلت کار می‌کند. اما، چرخ‌های اضافی در سرعت‌های پایین‌تر، پایداری بیشتری را ایجاد می‌کنند. اگرچه اکثر آن‌ها به سه یا چهار چرخ مجهز هستند، مدل‌های شش چرخ برای کاربردهای تخصصی وجود دارند. آنالوگ‌های چند کاربره با صندلی‌های کنار هم RUV (وسایل‌نقلیه تفریحی) یا وسایل‌نقلیه زمینی کاربردی (UTV) یا کنار هم نامیده می شوند تا کلاس‌های خودرو را متمایز کنند.

اگرچه این وسیله‌نقلیه خیابانی در چندین کشور است. اما، در اکثر ایالت‌ها، قلمروها و استان‌های استرالیا، ایالات متحده یا کانادا قانونی نیست. در کشورهای/ایالت‌هایی که این وسایل‌نقلیه قانونی خیابانی نیستند، نیازی به ثبت نام و پلاک ندارند.

وسایل‌نقلیه (UTV) همچنین به‌عنوان وسیله‌نقلیه تفریحی خارج از بزرگراه (ROV) نامیده می‌شود که خودرویی است که عمدتاً برای اهداف تجاری، حمل‌ونقل و تفریحی استفاده می‌شود. در حالی‌که وسیله‌نقلیه (ATV) خودرویی است که برای کنترل زمین نسبت به سایر وسایل‌نقلیه طراحی شده است.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا