مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تعداد فروش موتورسیکلت جهان در سال 2021 منتشر شد/ بررسی تأثیرات جنگ روسیه و اوکراین بر صنعت دوچرخ

جنگ روسیه و اوکراین حجم کوتاه‌مدت را کاهش می‌دهد، اما انتظارات میان‌مدت صنعت دوچرخ را افزایش می‌دهد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، صنعت جهانی موتورسیکلت در بازه زمانی 2012 تا 2021 شامل (موپد، اسکوتر، آندربن‌ها و همه انواع موتورسیکلت) 1.5درصد نرخ رشد مرکب سالانه (C.A.G.R) را گزارش کرد.

روند جهانی صنعت موتور سیکلت

پس از یک دهه رشد، بازار جهانی دوچرخ آماده رویارویی با چالش‌های جدید است. کووید 19 نشان‌دهنده یک تغییر بزرگ بود و دوچرخ‌ها دوباره به‌عنوان بهترین‌ها برای جابه‌جایی فردی کشف شدند، حتی در مکان‌هایی با حمل‌ونقل عمومی با کیفیت بالا و در همه بخش‌ها بازار شروع به رشد کرد.

در حالی که در دوران پیش از کووید، این صنعت در ضلع شمال کره زمین رو به افول بود. جوانانی که در آمریکای شمالی، اروپا، ژاپن و کره زندگی می‌کردند در مقایسه با نسل‌های قبلی، جدای از «نیاز»، کمتر به این دستگاه علاقه داشتند. استفاده از اسکوتر برای جلوگیری از ترافیک در مناطق شهری با حمل‌ونقل عمومی ضعیف (در ایتالیا، اسپانیا، مکزیک و…) در این منطقه بازار به‌طور مداوم در حال کاهش بود.

در ضلع جنوبی کره زمین، این صنعت برای جابه‌جایی فردی بسیار مناسب است و در بسیاری از کشورها (هند، اندونزی، ویتنام، فیلیپین و…) خودروهای دوچرخ تا حد زیادی به چهارچرخ ترجیح داده می‌شوند. در این زمینه، وسایل‌نقلیه فروخته شده ارزان با تکنولوژی کمتر، لوازم جانبی کمتر، ایمنی کمتر و استاندارد آلایندگی کمتر هستند. کشش قیمت بسیار مناسب است و حجم 95 درصد کل بازار را پوشش می‌دهد.

صنعت موتورسیکلت در کشورهای این حوزه دارای روند رشد میان مدتی است که اخیراً تحت تأثیر تغییرات قوانین و استانداردها قرار گرفته است. بنابراین، چین توسط چندین تغییر در قوانین آلایندگی و خودروهای الکتریکی متزلزل شد. هند پس از معرفی مرحله 3 سطح آلایندگی در سال 2018 بیش از 10 درصد کاهش یافت. کشورهای آسه‌آن در سال‌های 2020 و 2021 به‌دلیل تأثیر کووید تولید محلی با مشکل مواجه شدند.

با این حال، در دوران پس از کووید، صنعت موتورسیکلت به‌دلیل تقاضای روزافزون جهانی برای تحرک فردی و تأثیر برقی‌ها در تقاضای مصرف‌کننده، در حال راه‌اندازی یک دهه پررونق است.

فروش کل صنعت موتورسیکلت در سال 2021 به 58.6 میلیون دستگاه رسید که همچنان نسبت به رکورد سال 2018 کاهش داشت. اما، نسبت به سال 2020 بهبودی 8.5 درصدی را کسب کرد.


بیشتر بخوانید:

آمار جهانی فروش موتورسیکلت در سال 2020/ پیش‌بینی آینده صنعت موتورسیکلت جهان


در سال‌های آینده، بازار شتاب بیشتری خواهد گرفت و در سال 2023 و سپس در تمام 5 سال آینده، رکورد تمام زمان‌ها را به ثبت خواهد رساند. اگر اسکوتر و موتورسیکلت برقی فروخته شده در سال 2021 برای اولین‌بار بیش از 10 میلیون دستگاه باشد، در سال 2028 این بخش به بیش از 30 میلیون خواهد رسید و کل صنعت را بالا خواهد برد.

تاثیر جنگ روسیه و اوکراین در صنعت موتورسیکلت

پیش از دیدن راه‌حل «بحران» کنونی، تعیین کامل تأثیر این جنگ بر صنعت ما آسان نیست. با این حال، مطمئنا صنعت انرژی متحول خواهد شد.

در ماه‌های آینده، هزینه‌های بالاتر سوخت در اروپا و آمریکا به تقاضا ضربه می‌زند و حرکت به سمت خودروهای الکتریکی را تسریع می‌کند. بنابراین، ما در حال حاضر چشم‌انداز حجم نیمه اول 2022 را در این زمینه کاهشی می‌دانیم، در حالی که فروش مورد انتظار برای وسایل‌نقلیه الکتریکی را افزایشی می‌دانیم.

در بازارهای نوظهور (هند و آسه‌آن) به‌طور کلی افزایش قیمت نفت به بازار خودروهای چهار چرخ، همراه با جایگزینی آهسته خودروهای الکتریکی به خودروهای با احتراق سنتی ضربه می‌زند، زیرا شکاف قیمت از یک خودروی احتراق داخلی به یک خودروی برقی برای کشورهای کم‌درآمد مقرون‌به‌صرفه نیست و بازار دوچرخ سود بیشتری خواهد برد. بنابراین، در حالی که در ماه‌های آینده اثر جنگ بر مناطق جنوب زمین تأثیر می‌گذارد و انتظارات فروش را کاهش می‌دهیم، پیش‌بینی برای سال‌های آینده افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید:

پاکستان در سال 2021 نزدیک به 2 میلیون دستگاه موتورسیکلت فروخت/ استانداردهای جدید باعث کاهش تولید شد

بررسی صنعت موتورسیکلت چین در سال 2021/ دگرگونی بازار توسط برقی‌ها

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا