مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سردار هادیانفر: پلیس به رانندگان قانونمند خودرو و موتورسیکلت جایزه می‌دهد

مراسم آماده باش نوروزی همیاران پلیس راهور ناجا و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش با حضور سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا در شهرک آزمایش تهران برگزار شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از مهر، سردار هادیان فر در این برنامه با اشاره به فعالیت ۱۱ میلیون همیار پلیس در کشور گفت: خیلی دوست داشتیم از همه همیاران پلیس در این جلسه میزبانی کنیم. در سالن ۱۰ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی به همراه برگزاری مراسم در سایر شهرستان‌ها آغاز فعالیت همیاران پلیس در سراسر کشور را گرامی بداریم اما به جهت کرونا این اقدام عملی نبود.

رئیس پلیس راهور فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در تصادفات بحث انضباط و نظم در عبور و مرور است، گفت: ۸۵ میلیون نفر جمعیت در کشور داریم که همگی آنان کاربر ترافیک و به نوعی راننده یا سرنشین خودروها هستند اگر بتوانیم انضباط را به کمک همیاران پلیس در میان جامعه آموزش دهیم بخش اعظم تصادفات کاهش می‌یابد.

سردار هادیان فر با بین اینکه نقش همیاران پلیس در کاهش حوادث ترافیکی نزدیک ۲۰ درصد است افزود: سالی که طرح همیاران پلیس را شروع کردیم آن نسل اکنون جوان شده اند و قوانین را در جامعه خود اجرا می‌کنند، همیاران پلیس هم امروز به والدین خود نکات رانندگی را گوشزد و حتی از آنان جریمه بگیرند تا به جای اینکه والدین جریمه به پلیس بدهند همین پول را به عنوان عیدی به شما همیاران پلیس بدهند.

رئیس پلیس راهور کشور با تاکید بر اینکه کودکان در تصادفات بیشتر از بزرگسالان آسیب پذیرند، خاطرنشان کرد: در سفرها حتی باشد کمربند بستن کودکان در صندلی عقب خودرو هم جدی گرفته شود. شما همیاران پلیس آینده سازان ایران هستید و با این اقدامی که وزارت آموزش و پرورش و وزیر آن در طرح همیاران پلیس داشتند به نوعی شما در جامعه مسئولیت پذیر می‌شوید.

به گفته وی، این طرح به دو جهت حائز اهمیت است. یکی آن که انضباط رانندگی بیشتر می‌شود و نکته دیگر این است که تصادفات رانندگی کم می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۷ هزار نفر جان خود را در تصادفات رانندگی از دست می‌دهند؛ گفت: ۳۶۰ هزار نفر مجروح می‌شوند. کسانی که سرعت غیرمجاز داشتند یا از کمربند استفاده نکردند. تعداد زیادی از این افراد از خردسالان هستند که به جهت کم وزن بودن و سبکی، بیشتر آسیب پذیرند.

رئیس پلیس راهور اظهار داشت: باید تلاش کنیم و با تمام قوا و به کمک همیاران پلیس کمک کنیم تا انضباط ترافیکی را روز به روز ارتقا دهیم و تصادفات در کشور را روز به روز کاهش بدهیم؛ تصادفاتی که منجر به فوت اعضای یک خانواده می‌شود را به تصادفات جرحی یا خسارتی تبدیل کنیم.

سردار هادیانفر با بیان اینکه دولت با تمام قوا از طرح همیاران پلیس حمایت می‌کند؛ گفت: چند روز قبل در جلسه‌ای که با رئیس جمهور داشتیم ایشان بر حمایت از طرح همیاران پلیس تاکید کردند و بر این طرح به عنوان یکی از راه‌های افزایش فرهنگ ترافیکی تاکید داشتند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از بیست و ششم اسفند تا ۱۵ فروردین رانندگانی که هیچ تخلف و یا تصادفی از آنان در سیستم ثبت نشده باشد به قید قرعه برگزیده خواهد شد. ۳ دستگاه خودروی تارا ،۳ دستگاه خودروی شاهین و صد دستگاه موتورسیکلت از جوایز این طرح خواهد بود.

وی افزود: همچنین در صورتی که طبق بررسی‌ها مشخص شود همیاران پلیس نقشی جدی در کاهش تصادفات داشته باشند قول می‌دهیم در سال آینده به آن دسته از همیاران پلیسی که بیشترین تأثیر را در کاهش تصادف رانندگی داشته باشند جوایز بسیار نفیسی تقدیم کنیم.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
مهر
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا