مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سردار هادیانفر: وسایل نقلیه توقیفی به مناسبت عید مبعث ترخیص می‌شوند

رئیس پلیس راهور از دستور ترخیص ویژه خودرو و موتورسیکلت های توقیفی به مناسبت مبعث و نیمه شعبان خبر داد و گفت: این طرح تا آخرین روز سال ۱۴۰۰ ادامه دارد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از مهر، سردار سید کمال هادیانفر گفت: پلیس در اجرای قانون مُصِر است اما به طرفیت مردم یعنی تلاش داریم در اجرای مقررات شرایط را برای مردم تسهیل کنیم.

وی ادامه داد: ناگزیر هستیم برای اعمال و اجرای قانون برای جلوگیری از تردد وسایل نقلیه‌ای که دستور قضائی و توقیف دارند یا سرقتی هستند، کنترل‌هایی را در سطح معابر انجام دهیم.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: به همین منظور خودروهایی هم که تخلف دارند، توقیف می‌شوند اما از سال ۹۹ با دستور سردار اشتری فرمانده کل انتظامی تلاش کردیم توقیف‌ها را به حداقل برسانیم.

تا جایی که شد خودرویی را برای تخلفات راهوری توقیف نکردیم

وی اظهار داشت: تا جایی که امکان داشت هیچ خودرویی را برای تخلفات راهبری توقیف نکردیم حتی برخلاف اینکه در قانون تصویب شده خودرویی که بالای یک میلیون تومان جریمه دارد، توقیف شود این میزان را افزایش دادیم و به دو میلیون تومان رساندیم.

به گفته هادیانفر، در سال ۹۹ حدود ۹۷ درصد از خودروهایی که توقیف شده بودند، ترخیص و ۷۵.۵ درصد هم موتورسیکلت‌هایی که توقیف بودند، ترخیص شدند.

دستور ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت مبعث و نیمه شعبان

وی با اشاره به پیش‌رو بودن مبعث پیامبر (ص) و همچنین نیمه شعبان گفت: به مناسبت این اعیاد بزرگ ابلاغ کردیم در سراسر کشور تمامی خودروها و موتورسیکلت‌هایی که توقیف هستند، با شرایط ویژه ترخیص شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: برای این مهم تسهیلات ویژه‌ای گذاشته‌ایم؛ به عنوان مثال یکی از موانعی که با آن روبرو بودند، میزان بدهی جریمه بود که در این طرح ویژه ابلاغ کرده‌ایم در سراسر کشور افرادی که نمی‌توانند مبلغ جریمه‌شان را پرداخت کنند، برایشان تقسیط شود و هیچ پیش‌پرداختی نگیرند.

تقسیط یک ساله برای خودروهای توقیفی

وی ادامه داد: این تقسیط یک ساله است و مالک وسیله نقلیه می‌تواند در طول یک سال هر میزان که توان دارد، مبلغ جریمه را پرداخت کند. همچنین به حداقل رسیدن هزینه پارکینگ یکی دیگر از شرایط این طرح ویژه است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه ۵۶ درصد از وسایل نقلیه‌ای که در پارکینگ‌ها هستند، پرونده قضائی دارند، گفت: بخشی از وسایل نقلیه‌ای که در پارکینگ‌ها هستند، مربوط به تصادفات جرحی و فوتی و بخشی دیگر مربوط به مسائل ارثی و بدهی‌های مربوط به مهریه است. من از همین جا از قضات محترم و همکاران انتظامی تقاضا دارم تا در صورت امکان مراتب ترخیص را برای این وسایل نقلیه فراهم کنند.

برای بهره مندی از این طرح ویژه به کجا مراجعه کنیم؟

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای بهره‌مند شدن از این شرایط ویژه ترخیص باید به کجا مراجعه کرد؟ گفت: افراد می‌تواند به ۱۲۰۰ دفتر پلیس ۱۰+ و اپلیکیشن پلیس من مراجعه کنند.

هادیانفر با اشاره به اینکه ساعت کار پلیس راهور برای این طرح ویژه افزایش پیدا کرده است، گفت: این طرح تا آخرین روز کاری سال ۱۴۰۰ یعنی ۲۹ اسفند ادامه دارد.

۲۲۰ هزار خودرو و ۴۶۰ هزار موتورسیکلت توقیف هستند

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حال حاضر در پارکینگ‌ها چه تعداد خودرو و موتورسیکلت توقیف هستند؟ گفت: در حال حاضر ۲۲۰ هزار خودرو و ۴۶۰ هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌ها توقیف و ۵۶ درصد از ۲۲۰ هزار خودرو دارای پرونده قضائی هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا بخشودگی دو برابری جرایم هنوز هم ادامه دارد یا خیر؟ گفت: این بحث با تصویب مجلس شورای اسلامی بوده که تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ زمان داشت. فعلاً این مدت تمدید نشده و برنامه‌ای هم برای تمدید آن وجود ندارد.

هادیانفر در پایان گفت: اگر بنا باشد این طرح مجدد در مجلس مطرح شود، برای سال ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود. از هموطنان درخواست می‌کنم به امید این طرح، پرداخت جرایم خود را به تعویق نیندازند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
مهر
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا