مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ساز و کار تعویض پلاک وسایل نقلیه مشخص شد

نمایندگان مجلس ساز و کار تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت توسط نیروی انتظامی را مشخص کردند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال آینده موافقت کردند که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از ابتدای سال ۱۴۰۱ سامانه تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت را به نحوی ایجاد نماید که تمامی مراحل نقل و انتقال مالکیت به صورت برخط انجام و مراجعه حضوری اشخاص صرفاً برای احراز هویت فرد، اصالت خودرو و فک و نصب پلاک باشد.

وظایف نیروی انتظامی به شرح زیر است:

پلاک را صرفاً از طریق مؤسسات مجاز و صاحب صلاحیت غیردولتی تعویض و تعرفه این قانون را از متقاضی دریافت و سهم موسسه ذی‌ربط را به­ طور مستقیم پرداخت و مابقی را به ردیف درآمدی این قانون نزد خزانه‌داری کل واریز نماید.

نیروی انتظامی موظف به اعلام جزئیات دریافتی به متقاضیان است.  

به استناد قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ مالیات نقل و انتقال خودرو و موتورسیکلت را در هنگام فک و نصب پلاک به ترتیب مقرر شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور دریافت و به حساب مربوطه نزد خزانه­داری کل کشور واریز کنند.

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دیگر سازمان ثبت اسناد را مکلف به همکاری با وزارت جهاد کشاورزی برای تهیه نقشه و اطلاعات مکانی اراضی کشاورزی کردند.

به این ترتیب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است با همکاری وزارت جهاد کشاورزی (سازمان امور اراضی) به منظور تهیه نقشه و اطلاعات توصیفی و مکانی اراضی کشاورزی، در صورت درخواست کشاورزان متقاضی صدور سند مالکیت، به ازای هر هکتار مبلغ پانصد هزار ریال از متقاضی صدور سند مالکیت مفروز اراضی کشاورزی أخـــذ و به حساب خزانه داری کل کشور واریز کند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا