مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سردار رحیمی: از طرح انضباطی موتورسیکلت‌‌ها دنبال کسب درآمد نیستیم

رئیس پلیس تهران گفت: اصلاً اینطور نیست که پلیس بخواهد با اجرای طرح  انضباط‌بخشی تردد موتورسیکلت‌سواران کسب درآمد کند، ما باید با جدیت استفاده از موتورسیکلت را سامان دهیم و این کار ان‌شاءالله با جدیت دنبال خواهد شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از تسنیم، از روز شنبه هفته جاری (30 بهمن) طرح انضباط‌بخشی تردد موتورسیکلت‌سواران در تهران در 100 نقطه به اجرا درآمده است، در این طرح با تخلفاتی همچون عبور از چراغ قرمز، حرکات مخاطره‌آمیز، حرکت در جهت خلاف مسیر عبور، عبور از پیاده‌رو، عبور از خط ویژه، تخلفات پلاک شامل مخدوشی، پوشش پلاک و فاقد پلاک، حمل بارهای نامتعارف، رانندگی بانوان و افراد فاقد گواهینامه، ایجاد آلودگی صوتی و صداهای ناهنجار برخورد می‌شود.

سردار حسین رحیمی؛ فرمانده انتظامی تهران بزرگ، علت اجرای این را مطالبه و درخواست‌های متعدد مردمی برای ساماندهی موتورسیکلت‌سواران دانسته و گفته است: در این طرح متخلفان حداقل 12 ساعت توقیف خواهند ماند، در ادامه نیز، موتورسوار متخلف باید تعهد مبنی بر عدم تکرار تخلف و پرداخت تمام جرائم معوقه را در زمان مناسب دهند.

به گفته سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور؛ جانشین پلیس راهور تهران بزرگ، از ابتدای اجرای این طرح، روزانه بیش از یک‌هزار دستگاه موتورسیکلت متخلف متوقف شده‌اند همچنین موتورسیکلت‌های متخلف، پس از پایان مدت زمان توقیف چنانچه از نظر قضائی و سرقت مشکل و موردی نداشتند، تحویل متصرف و مالک آن‌ها در همان محل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرده که در این مدت سه‌روزه از آغاز طرح، فقط 25 دستگاه موتورسیکلت به‌وسیله کفی به پارکینگ منتقل شدند و دلیل آن هم عدم مراجعه راکبین موتورسیکلت به محل توقیف یا نقص مدارک بوده است.

اما با اجرای طرح مذکور برداشت‌هایی صورت گرفت که پلیس با اجرای طرح مذکور بخواهد کسب درآمدی داشته باشد که سردار رحیمی در واکنش به این برداشت‌ها به خبرنگار تسنیم گفت: به هر حال ما هر جور که بخواهیم عمل کنیم، حرف‌های مطرح می‌شود، اینکه پلیس در این طرح موتورسیکلت‌های متخلف را به پارکینگ منتقل نمی‌کند، خودش نقطه‌ مثبتی است اما به هر حال فردی که تکرار تخلف دارد، باید به نحوی تنبیه شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: اصلاً اینطور نیست که پلیس بخواهد با اجرای طرح  انضباط‌بخشی تردد موتورسیکلت‌سواران کسب درآمد کند، ما باید با جدیت استفاده از موتورسیکلت را سامان دهیم و این کار ان‌شاءالله با جدیت دنبال خواهد شد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
تسنیم
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا