مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرهنگ موسی بزرگی: آسیب ۵۰ درصدی به موتورسوارن در تصادفات سمنان

رئیس پلیس راهور استان سمنان با اشاره به آسیب بیش از ۵۰ درصدی موتورسوارن در حوادث رانندگی، گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۸ درصد از تصادفات در بخش موتور سیکلت و عابران پیاده بوده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از دانا، موسی بزرگی، رییس پلیس راهور استان سمنان ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی در دو بخش مشغول به فعالیت است، گفت: برگزاری آموزش های لازم و در بخش دوم در بحث اعمال قانون و برخورد با متخلفین است.

بزرگی با بیان اینکه در حوزه تصادفات دو گروه بیشترین آسیب را به خود اختصاص داده اند، افزود: موتور سواران و عابران پیاده به دلیل نداشتن امکانات حفاظتی بیشترین آسیب را در حوزه تصادفات می بینند.

رئیس پلیس راهور استان سمنان با اشاره به آسیب بیش از ۵۰ درصدی موتورسوارن در حوادث رانندگی، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۸ درصد از تصادفات در بخش موتور سیکلت و عابران پیاده بوده است.

وی با بیان اینکه در چند ساله گذشته شاهد کاهش چشم گیر تصادفات بوده ایم، تصریح کرد: متاسفانه امسال قدری در بحث تصادفات افزایش داشته ایم که این میزان باید در جلسات کارشناسی تحلیل و بررسی شود.

بزرگی با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی مصدومین در سطح استان، خاطر نشان کرد: در ده ماه اخیر کاهش خوبی در حوزه مصدومین به وجود آمده است که از ۲ هزار و ۶۸۰نفر مصدوم به ۲هزار مورد مصدوم رسیده است.

رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه در حوزه تصادفات منجر به فوت ۷۵ درصد افزایش داشته ایم، عنوان کرد: هیچ مورد فوتی در حین انتقال مصدوم به مراکز درمانی وجود نداشته است و تمامی فوتی ها یا در محل حادثه و یا در مراکز درمانی بوده که نشان از حضور به موقع عوامل پلیس و نیرو های امدادی دارد.

وی با اشاره به اینکه نقاط حادثه خیز در استان شناسایی شده است، تشریح کرد: با کمک کارشناس حوزه راهنمایی و رانندگی بیش از ۳۹ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است که از این تعداد ۹ نقطه رفع و ۲۵ نقطه دیرگر در دست رفع حادثه است.

بزرگی با بیان اینکه در بحث اقدامات مربوط به محدودیت های کرونایی، بیان کرد: در این حوزه در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳هزارو ۶۰۰مورد جریمه ۱میلیون تومانی و بیش از ۴۸۰ مورد جریمه ۵۰۰هزار تومانی ثبت شده است.

رئیس پلیس راهور استان سمنان با اشاره به تغییر محدودیت های کرونایی در سطح کشور، خاطر نشان کرد: از این به بعد تمامی جریمه های محدودیت کرونایی به صورت هوشمند اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه این محدودیت های کرونایی شامل افرادی که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند می شود، تصریح کرد: تمامی کسانی که دو دوز واکسن خود را دریافت نکرده اند و یا با داشتن ویروس کرونا در سطح شهر و یا جاده تردد می کنند توسط دوربین های هوشمند شناسایی و اعمال قانون خواهند شد.

بزرگی با اشاره به نصب بیش از ۱۵۰دوربین هوشمند در سطح استان، عنوان کرد: این دوربین های هوشمند هم در امور نظارتی و هم در بحث امور ثبت تخلفات به پلیس کمک می کند تا برای جلوگیری از تخلفات اقدامات بهتری را انجام دهد.

رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه بیش از ۸ هزار موتور سیکلت توقیف شده است، بیان کرد: در کنار این تعداد موتور سیکلت بیش از هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین نیز در پارکینگ متوقف است که با طرح های ایجاد شده امیدواریم این خودروها رفع توقیف شوند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر خودروهای توقیف شده به دلایل قضایی توقیف شده اند، افزود: اکثر این خودروها به دلیل بدهی های بانکی و ندادن مهریه و جرائم مختلف مالی در پارکینگ متوقف شده است.

بزرگی از ارائه بیش از ۱۰۰هزار خدمت توسط بخش های مختلف پلیس راهور خبر داد، و گفت: این خدمات در حوزه های تعویض پلاک آموزش رانندگی و صدور گواهینامه بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان سمنان با بیان اینکه از ابتدایی اسفند ماه طرح تشدید برخورد با موتور سیکلت سوارن برقرار شده است، خاطر نشان کرد: در این طرح موتور سوارانی که فاقد کلاه ایمنی و یا گواهینامه باشند اعمال قانون خواهند شد.

وی در خصوص وضعیت پیاده راه خیابان امام، عنوان کرد: هدف نهایی این خیابان فضای پیاده راهی است اما به دلیل نداشتن زیر ساخت های مناسب دچار مشکلات متعددی شده است که با همکاری شهرداری قرار است این زیر ساخت ها فراهم شود.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
دانا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا