مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تفاوت طرح «موتوریار» با «انضباط بخشی موتورسواران» چیست؟

رئیس پلیس پایتخت گفت: قشر بسیار زیادی از مردم از موتورسیکلت استفاده می‌کنند و ما هم مشکل یا مخالفتی نداریم اما قانون باید رعایت شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، رئیس پلیس پایتخت گفت: در طرح انضباط بخشی موتورسواران پایتخت، تعدادی موتورسیکلت سرقتی کشف شده که یکی از سارقان متاسفانه فرار کرد.

به گفته سردار رحیمی طرح موتوریار با جدیت به کار خود ادامه می‌دهد و در سطح شهر اجرا می‌شود و هیچ منافاتی با طرح انضباط بخشی ندارد. در طرح انضباط بخشی موتورسواران، متخلفان بعد از اعمال جریمه باید تعهد بدهند تا دیگر این تخلف را تکرار نکنند و آموزش کوتاهی هم می‌بینند.

طرح موتوریار به این صورت است که افسران پلیس در صورت مشاهده موتورسوار متخلف، به جای صدور برگه جریمه راهنمایی و رانندگی یا توقیف موتورسیکلت یا حتی انتقال آن به پارکینگ پلیس، از موتورسوار متخلف درخواست می‌کند تا چند ساعتی در کنار افسران پلیس بماند و آن‌ها را در انجام و اجرای وظایف‌شان کمک کند. موتورسوار کاور پلیس بر تن می‌کند و علائم ترافیکی به دست می‌گیرد تا کمک‌ افسران پلیس باشد.

در طرح انضباط بخشی موتورسواران با تخلفاتی مانند عبور از چراغ قرمز، حرکات مخاطره‌آمیز، حرکت در جهت خلاف مسیر عبور، عبور از پیاده رو، عبور از خط ویژه، تخلفات پلاک مخدوشی، پوشش پلاک و فاقد پلاک، حمل بار‌های نامتعارف، رانندگی موتورسیکلت سواری بانوان و افراد فاقد گواهینامه موتورسیکلت، موتورسواران فاقد مدارک کارت، گواهینامه و بیمه نامه ایجاد آلودگی صوتی و صدا‌های ناهنجار برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا