مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محمدعلی نژادیان: مسئولان مقصر نیستند، قانون هوای پاک نیاز به بازبینی مجدد دارد/ وقتی قانونی درست اجرا نشده است، یعنی مفاد آن ایرادهای اساسی دارد!

نژادیان: قانون هوای پاک به دلیل ناکارآمدی و عدم‌به‌روزرسانی خود بر علیه هوای پاک است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، محمدعلی نژادیان مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت گفت: بر خلاف گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها که به ترک فعل مسئولان اشاره کرده‌اند، بنده اعتقاد دارم قبل از زیرسوال بردن دستگاه‌ها و مسئولان اجرایی، ابتدا باید قانون هوای پاک مورد بازبینی قرار گیرد. زیرا، وقتی از 220 حکم این قانون تعداد 20 حکم آن اجرا شده است، این اتفاق به این معنی است که قانون هوای پاک ایراد دارد و باید به‌روزرسانی شود.

وی افزود: با توجه به ناکارآمدی و ایرادات وارد بر قانون هوای پاک، عدم اعتبارات لازم برای اجرا (طبق نظر مرکز پژوهش‌ها)، ابطال آیین‌نامه اجرایی ماده ٨ آن و تعطیلی بیش از۲۲۰ مرکز اسقاط در کشور و با توجه به برداشته شدن سن فرسودگی، افزایش قیمت موتورسیکلت (به دلیل نرخ ارز)، عدم مقرون به صرفه بودن استفاده از موتورسیکلت‌های برقی که مهم‌ترین دلیل آن مهیا نبودن بسترها و زیرساخت‌های شهری است و البته توجه به این موضوع که هنوز برندهای معروف در سطح جهان موتورسیکلت‌های برقی کارآمدی را به‌طور انبوه تولید نکرده‌اند و … در نتیجه مسئولان و رسانه‌ها باید در تحلیل‌های خود دقت و بررسی کافی نسبت به مسائل داشته باشند تا افکار عمومی برداشت اشتباه نکند.

نژادیان عنوان کرد: اگر گزارش‌های دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس را بررسی کنیم خواهیم دید که چقدر بروزرسانی قانون هوای پاک ضروری است و بر خلاف تصور عده‌ای که آن را به کم‌کاری‌های مسئولان و تولیدکنندگان ارتباط می‌دهند بیشتر به عدم کارایی این قانون مرتبط است.

در نهایت مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت به مسئولان و مراکز تحقیقاتی پیشنهاد داد که از نظر تولیدکنندگان و کارشناسان هر صنف استفاده کنند تا ارائه راه‌حل‌ها و رفع نواقص به‌درستی صورت پذیرد.


بیشتر بخوانید:

اعتراض «محمدعلی نژادیان» به‌نظر اعلام شده توسط «سازمان حفاظت محیط‌ زیست» درباره آیین‌نامه فنی (ماده 2 قانون هوای پاک)

محمدعلی نژادیان: در شرایط فعلی اجرای استاندارد یورو 5 برای موتورسیکلت‌ها متضاد با هدف اصلی قانون هوای پاک است

محمدعلی نژادیان خواستار رفع اجبار تولید سهم 10 درصدی موتورسیکلت‌های برقی در سبد محصولات سه ماهه مونتاژکنندگان شد

انتقاد «محمدعلی نژادیان» به سخنان «سیدشهریار زینی» درباره مونتاژکنندگان موتورسیکلت

نظر دیرهنگام عیسی کلانتری: اگر بخواهیم «قانون هوای پاک» را انجام دهیم باید بیش از ۷۰ درصد صنایع را تعطیل کنیم

دیوان محاسبات کشور گزارشی از اجرای قانون هوای پاک ارائه کرد

«قانون هوای پاک» توسط مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی و پیشنهاداتی ارائه شد/ برای اجرای قانون نیاز به اعتبارات لازم است + فایل pdf

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
موتورسیکلت نیوز
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا